Sökning: "Samhällskommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet Samhällskommunikation.

  1. 6. Den transparenta polismyndigheten : En fallstudie av ungdomspolisen på Ålands Facebookanvändande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Amanda Andersson; Ida Eriksson; [2016]
    Nyckelord :public relations; social media; police authority; social communication; Public relations; sociala medier; polismyndigheten; samhällskommunikation.;

    Sammanfattning : Sociala medier skapar stora förändringar runt både människor och organisationer. Det betyder att organisationer behöver anpassa sin kommunikation för att nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  2. 7. ”Jag bara utgår ifrån att dom finns på Facebook” : En kvalitativ studie om hur Falu Energi & Vatten bör kommunicera med unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Frida Hagdahl; [2015]
    Nyckelord :media consumption; social media; communication strategy; communication channels; public sector; civic information; social communication; municipal corporation; qualitative study; Falu Energi Vatten.; mediekonsumtion; sociala medier; kommunikationsstrategi; kommunikationskanaler; kommunalt bolag; samhällskommunikation; offentlig sektor; kvalitativ studie; Falu Energi Vatten;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate which communication strategies and channels the mu- nicipal company Falu Energi & Vatten should use in order to become more efficient in com- municating with citizens between 18 to 29 years old. The company is owned by the munici- pality of Falun and manages community services in electricity, district heating, fresh water, sewerage, metropolitan area network and waste disposal. LÄS MER

  3. 8. Friluftsliv i ett förändrat kommunikationslandskap : En kvalitativ undersökning kring hur ny mediekonsumtion påverkar Umeå kommuns kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ylva Utterström; [2014]
    Nyckelord :Public sector; new media consumption; sociala media; social communication; two- way symmetrical communication; communication strategy; qualitative study; Umeå municipality; Offentlig sektor; ny mediekonsumtion; sociala medier; samhällskommunikation; tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationsstrategi; kvalitativ studie; Umeå kommun;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine which communication channels and communication strategies Umeå municipality could use for information concerning outdoor recreation. To achieve this aim the following theories and views have been applied: social communication, communication strategies, two-way symmetrical communication, social media and uses and gratifications. LÄS MER

  4. 9. Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Stoor; [2013-03-26]
    Nyckelord :Kommunikation; Ungdomsmottagning; Samhällskommunikation; Uses and Gratification; Shannon- och Weavers kommunikationsmodell;

    Sammanfattning : Titel Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation Författare Sofia Stoor Handledare Jan Strid Uppdragsgivare Angereds Närsjukhus (ANS) och dess ungdomsmottagning Kurs Examensarbete i Medie- och Kommunikationsvetenskap Institution Institutionen för journalistik, medie- och kommunikation, JMG, Göteborgs Universitet Sidantal 50, inklusive bilagor Antal ord 13 289 Syfte Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur ungdomsmottagningen vid ANS kan förbättra sin kommunikation med tjejer, 13-24 år, i Angered genom att undersöka hur ungdomsmottagningens kommunikation tas emot av målgruppen idag. Metod En kvalitativ metod har använts. LÄS MER

  5. 10. Lost in communication En kvalitativ studie kring företagarnas uppfattning om Härryda kommuns kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Josefsson; Gabriella Sandberg; [2012-02-15]
    Nyckelord :företagare; organisationskommunikation; samhällskommunikation; uses and gratifications; innehåll; kommunikation; information;

    Sammanfattning : Titel: Lost in communication Författare: Cecilia Josefsson och Gabriella Sandberg Uppdragsgivare: Härryda kommun – Jessica Waller och Ingrid Claesson Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för Journalistik, Medier och Kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2011 Handledare: Jan Strid Antal ord: 14978 Syfte: Är att ta reda på varför företagen i kommunen är missnöjda och vilka faktorer som kan påverka kommunikationen med Härryda kommun. Metod: Kvalitativ studie i form av djupintervjuer Material: Kvalitativa djupintervjuer med 10 stycken företag från Härryda kommun. LÄS MER