Sökning: "Samverkansmodell"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Samverkansmodell.

  1. 1. Fritidshem och skola under 30 år : En studie av fritidspedagogers och lärares berättelser om samverkan för alla elever

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Eva-Karin Alm; [2023]
    Nyckelord :samverkan; fritidshem; skola; specialpedagogik; tillgänglig lärmiljö; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa kunskap om hur samverkan mellan fritidshem och skola skett och förändrats över tid med utgångspunkt från mötet mellan fritidspedagogprofessionen och lärarprofessionen. En viktig grund för detta intresse är vad samverkan mellan dessa professioner kan betyda för att förverkliga ”en skola för alla”. LÄS MER

  2. 2. Tidiga samordnade insatser i förskolan : En kvalitativ studie om arbetet med en samverkansmodell, ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emelie Örtegren; Frida Zackrisson; [2023]
    Nyckelord :barn i behov av särskilt stöd; specialpedagogik; relationellt perspektiv; föräldrasamverkan; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Förskolan utgör en viktig roll i att möjliggöra tidiga insatser för en god och likvärdig uppväxt (SOU 2020:46). I denna studie undersöks en tvärprofessionell samverkansmodell för tidiga insatser som kallas Samverkan för Barnets Bästa (SBB)1. LÄS MER

  3. 3. ”Tjejerna går under radarn...” En kvalitativ studie om arbetet med och förståelsen av tjejer i riskzon för kriminalitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emeli Andersson; Jessika Lopez; [2021-08-25]
    Nyckelord :ungdomsbrottslighet; genus; tjejer; riskbeteenden; SSPF;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka olika aktörer verksamma i Göteborg inom en samverkansmodell mellan skola, socialtjänst, polis och fritid som kallas för SSPF, gällande deras professionella förståelse av och arbete med tjejer i riskzon för kriminalitet. Vi har utformat studiens metod med redskap från Grundad teori. LÄS MER

  4. 4. ”Tjejerna går under radarn...” En kvalitativ studie om arbetet med och förståelsen av tjejer i riskzon för kriminalitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emeli Andersson; Jessika Lopez; [2021-05-26]
    Nyckelord :ungdomsbrottslighet; genus; tjejer; riskbeteenden; SSPF;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka olika aktörer verksamma i Göteborg inom en samverkansmodell mellan skola, socialtjänst, polis och fritid som kallas för SSPF, gällande deras professionella förståelse av och arbete med tjejer i riskzon för kriminalitet. Vi har utformat studiens metod med redskap från Grundad teori. LÄS MER

  5. 5. Övergången mellan låg- och mellanstadiet. Har storleken betydelse? : En studie om lärares tillvägagångssätt vid övergången från lågtill mellanstadiet, samverkan mellan stadierna och om det skiljer sig beroende på skolans storlek.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Maria Nilsson; Åsa Larsson; [2021]
    Nyckelord :Grundskola; Lågstadiet; Mellanstadiet; Samverkan; Skolstorlek; Övergång.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur låg- och mellanstadielärare hanterar övergången mellan 3:e och 4:e klass. Studien har undersökt hur samverkan mellan låg- och mellanstadielärare fungerar, vilket tillvägagångssätt och styrdokument som används vid övergången och vilket informationsutbyte som görs mellan den överlämnande och den mottagande läraren. LÄS MER