Sökning: "Sandberg Johanna"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Sandberg Johanna.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Vem bär ansvaret? Självhjälpsböcker och hyperindividualism : En kritisk diskursanalys av fyra populära självhjälpsböcker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Linnea Sandberg; Johanna Alm; [2023]
    Nyckelord :Självhjälp; självhjälpböcker; hyperindividualism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Denna studie har med hjälp av kritisk diskursanalys granskat fyra populära självhjälpsböcker och deras framhävande av hyperindividualism. Syftet med studien är att undersöka om, och i sådana fall hur, retoriken i dessa självhjälpsböcker tillskriver läsaren ansvar och framhäver ett hyperindividualistiskt synsätt på psykiska hälsa/ohälsa. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av egenvård vid hjärtsvikt : En kvalitativ litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Johanna Tufvesson; Emmy Sandberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Skagerholm; Markus Anderberg; Johanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Data collection; Perceived risk; Consumer impact; Big Data; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER

  5. 5. Patienters upplevelser av egenvårdvid hjärtsvikt : En kvalitativ litteraturstudie

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Johanna Tufvesson; Emmy Sandberg; [2022]
    Nyckelord :experiences; heart failure; self care; literature study; egenvård; hjärtsvikt; upplevelser; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ungefär 64 miljoner människor världen över är drabbade av hjärtsvikt och det är en av de vanligaste inläggningsorsakerna på sjukhus. Hjärtsvikt påverkar och förändrar livet, livskvaliteten och välbefinnandet för de drabbade. LÄS MER