Sökning: "Sandra Hedberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sandra Hedberg.

  1. 1. Off-hour support : A feasibility study of support beyond office hours in medical technology

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Sandra Hedberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Healthcare demands staff working around-the-clock for their patients. Healthcare staff is increasingly dependent on technology for performing their profession in the most adequate way possible. However, technology fails occasionally, and thus requires service. LÄS MER

  2. 2. Chefers syn på ledarskapets roll vid större förändringsarbeten : En studie inom två organisationer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Sandra Hedberg; [2018]
    Nyckelord :Leadership; organisational change; major work change; ledarskap; chefskap; förändringsarbete; större förändringsarbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga viktiga faktorer för ett pedagogiskt ledarskap vid större förändringsarbeten. 14 personer i ledande ställning inom två olika organisationer har intervjuats för att besvara studiens frågeställning: Hur beskriver chefer faktorer av betydelse för ledarskapet vid större förändringsarbeten? Syfte och frågeställning har valts utifrån tesen att större förändringsarbeten är en komplicerad pedagogisk praktik vid vilken ledarskapet är ett av de viktigare verktygen för genomförande och framgång. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande i lojalitetsprogram vars medlemmar är låsta : En fallstudie med ett tjänstelogiskt perspektiv på medlemmars värdeskapande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Hedberg; Ellinor Andersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lojalitetsprogram är ett populärt verktyg att använda för att försöka skapa återkommande och lojala kunder genom att belöna dem vid varje upprepat köp. Den befintliga litteraturen har en frånvaro av ett tjänstelogiskt perspektiv på hur medlemmar kan skapa värde av ett lojalitetsprogram, när de samtidigt är låsta till en aktör. LÄS MER

  4. 4. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Johansson; Johanna Hedberg; [2008]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; nätmäklare; produktlivscykel; marknadsmix; strategier; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER

  5. 5. Mindre komplex normgivning inom redovisning i framtiden?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Conny Hedberg; Sandra Petersson; [2007]
    Nyckelord :K1; förenkling; bokföringsnämnden; normgivning;

    Sammanfattning : Dagens normgivning inom redovisning är komplex då det råder flera parallella regelverk världen över. Regelförenkling är ett aktuellt område både internationellt och i Sverige. För att uppnå en förenklad normgivning inom redovisning i Sverige har Bokföringsnämnden förändrat sin inriktning på normgivningen. LÄS MER