Sökning: "Sandra Kristoffersson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sandra Kristoffersson.

  1. 1. I ett meningsfullt sammanhang : En kunskapsöversikt om kontextbunden engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Louise Jonsson; Sandra Kristoffersson; [2016]
    Nyckelord :Kontextbundet; engelska; lärande; glosor;

    Sammanfattning : Föreliggande studie är en systematisk litteraturstudie. Problemområdet som ligger till grund för studien beskrivs med att dagens engelskundervisning till stor del innefattar innehåll som inte är bundet till någon kontext elever kan relatera till. LÄS MER

  2. 2. Att utveckla språkliga strategier i engelskundervisning : En kvalitativ intervjustudie med fenomenologisk ansats

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Louise Jonsson; Sandra Kristoffersson; [2016]
    Nyckelord :engelska; fenomenologi; språkinlärning; strategier; undervisning;

    Sammanfattning : Föreliggande studie är en kvalitativ intervjustudie medfenomenologisk ansats. Problemområdet som ligger till grund förstudien är att tidigare forskning visar att språkliga strategier ärkomplexa att utveckla och observera hos elever. LÄS MER

  3. 3. Snabb mat - Om hälsoperspektivets dilemma i hem- och konsumentkunskapsundervisningen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Sandra Kristoffersson; [2015-08-10]
    Nyckelord :pedagogik; hälsa; hem- och konsumentkunskap;

    Sammanfattning : Hälsa är ett vitt begrepp och vi informeras ständigt om nya råd beträffande mående. Forskning visar dock att ansvaret för hälsa ligger på den enskilde individen som förväntas sålla i informationsflödet och tolka olika budskap. Vidare visar forskning att det finns ett gap mellan konsumenters intention och handling. LÄS MER

  4. 4. "När författare slutar nämnas i skolan glöms de bort” : om värmländsk litteraturhistoria i undervisningen

    Master-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Sandra Kristoffersson; [2012]
    Nyckelord :Litteraturhistoria; Värmland; Kanon; Gymnasieskola; Lärare;

    Sammanfattning : Thavenius (2009:23-122) and Dahl (1999:49-82) explains that literary education in school has gone from, in the 1800s, barely existed on receiving the fairly central location it has today. Fredriksson (2010:2-3) points out that there are several threats to the ancient writers and writings in danger of being forgotten. LÄS MER

  5. 5. "Det går inte att badda in elever helt" : - om lärares möjlighet att påverka förekomsten av självutlämnande elevtexter.

    L3-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Sandra Kristoffersson; [2011]
    Nyckelord :self-disclosure; student texts; curriculum and teachers influence.;

    Sammanfattning : Several researches asserts that as teachers are responsible for the content of teaching and by formulating teaching "Why, ""How" and "What", that will also give signals to students about what is important knowledge. This essay addresses the difficulties teachers may face in terms of self-disclosure student texts and awareness of this in the design of teaching and writing tasks. LÄS MER