Sökning: "Sandra Möller"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sandra Möller.
1. "Fesåtta, widapiga och lajrhommer" : En studie om Träslövslägesdialektens ordförråd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker etymologin hos ett antal ord i Träslövslägedialekten (läjesboa). Det förekommer ett antal hypoteser, samt lokala skrönor om varifrån dialekten härstammar och dessa tyder på att läjesboa skulle kunna vara ett pidginspråk. LÄS MER
2. Hur skola och hem kan mötas i samverkan : En småskalig kvalitativ studie om positiva samverkansfaktorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Detta självständiga arbete har en kvalitativ forskningsansats som berör samverkan mellan skola och hem. Samverkan är ett aktuellt och viktigt inslag i skolans kontext vilket skollag, styrdokument samt forskning berör. LÄS MER
3. Självbildens konstruktion - En kvalitativ studie om våldsutsatta barn i nära relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this research has been to examine how experience of domestic violence during the childhood is expressed to the public, and what kind of self-image this description conveys. We chose to perform this research with a hermeneutical content analysis method, as this allows us to use texts written by people with experience of violence during their childhood. LÄS MER
4. Vill du ha en kopp kaffe?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : There are a lot of people drinking coffee in Sweden, a hot beverage with a special, bitter taste. When people first start drinking coffee, it is not unusual they force themself to consume this beverage and we came to discuss this phenomenon in words of personal identity. LÄS MER
5. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER