Sökning: "Sandra Peter"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Sandra Peter.
6. The Lost Boys and Girls : Stereotypical Gender Roles in J.M. Barrie’s and Disney’s Peter Pan.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This essay discusses how female and male characters are represented in the novel Peter & Wendy by J.M Barrie from 1911 and the Disney version Peter Pan from 1953. LÄS MER
7. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER
8. Den som inte hoppar är ett gnagarsvin : En studie om identitetsskapande och grupprocesser inom supporterkulturen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats är det övergripande syftet att studera grupprocesser och identitetsskapande inom supporterkulturen. De frågeställningar studien avser att besvara utgörs av supporterskapets betydelse för individens identitetsskapande, skapandet och upprätthållandet av supportergruppen och supportergruppens eventuella påverkan på individens moraliska förhållningssätt. LÄS MER
9. ”Känsliga tittare varnas” : En uppsats om medier, makt och moralpanik
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och designSammanfattning : Sweden. 1980. The term ‘video violence’ becomes public through the debates show Studio S. The show urges and obligates politicians to stop, regulate and ban video films with violent content from the market. LÄS MER
10. För vem skapar egna märkesvaror egentligt värde, konsumenten eller den enskilda butiken? - En fallstudie av Ica Brunnen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I kampen om kunderna är varumärket ofta det främsta verktyget som företag använder sig av. Det gäller såväl varuproducenter med fabrikantsvarumärken, som butiker med butiksmärken. När detaljister äger ett produktvarumärke kallas detta egna märkesvaror. LÄS MER