Sökning: "Sandra Peter"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Sandra Peter.

  1. 6. The Lost Boys and Girls : Stereotypical Gender Roles in J.M. Barrie’s and Disney’s Peter Pan. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sandra Södergren; [2014]
    Nyckelord :Gender; Stereotypes; Gender theory; Gender roles; Femininity; Masculinity; Disney;

    Sammanfattning : This essay discusses how female and male characters are represented in the novel Peter & Wendy by J.M Barrie from 1911 and the Disney version Peter Pan from 1953. LÄS MER

  2. 7. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Gustafsson; Sandra Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala Medier turistföretag;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER

  3. 8. Den som inte hoppar är ett gnagarsvin : En studie om identitetsskapande och grupprocesser inom supporterkulturen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Peter Andersson; Sandra Eriksson; [2011]
    Nyckelord :fanship; identity; group processes; moral; culture; ritual; supporterskap; identitet; grupprocess; moral; kultur; ritual;

    Sammanfattning : I denna uppsats är det övergripande syftet att studera grupprocesser och identitetsskapande inom supporterkulturen. De frågeställningar studien avser att besvara utgörs av supporterskapets betydelse för individens identitetsskapande, skapandet och upprätthållandet av supportergruppen och supportergruppens eventuella påverkan på individens moraliska förhållningssätt. LÄS MER

  4. 9. ”Känsliga tittare varnas” : En uppsats om medier, makt och moralpanik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Peter Almén; Iman Hazheer; Sandra Schöld; [2009]
    Nyckelord :Moral panics; video violence; video nasties; video game violence; journalism; Studio S; Debatt; critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Sweden. 1980. The term ‘video violence’ becomes public through the debates show Studio S. The show urges and obligates politicians to stop, regulate and ban video films with violent content from the market. LÄS MER

  5. 10. För vem skapar egna märkesvaror egentligt värde, konsumenten eller den enskilda butiken? - En fallstudie av Ica Brunnen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Peter Berg; Sandra Gustavsson; Zora Stranovska; [2005]
    Nyckelord :egna märkesvaror; varumärket; brand management; produktexponering; varumärkesimage; konsumentbeteende; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : I kampen om kunderna är varumärket ofta det främsta verktyget som företag använder sig av. Det gäller såväl varuproducenter med fabrikantsvarumärken, som butiker med butiksmärken. När detaljister äger ett produktvarumärke kallas detta egna märkesvaror. LÄS MER