Sökning: "Sandra Sköld"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sandra Sköld.

  1. 1. Effektivare utomhuslogistik inom träindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Sandra Milena Björkholm; Sandra Sköld; [2023]
    Nyckelord :Wood industry; efficient; outdoor logistics; mold; safety; material handling; internal transport; Träindustri; effektivisering; utomhuslogistik; mögel; säkerhet; Genchi Genbutsu; materialhantering; interna transporter;

    Sammanfattning : The outdoor logistics in wood industry is an interesting research area since many factors need to be taken into consideration for an efficient process. However, little research can be found specifically in term of the outdoor logistics within wood industry. LÄS MER

  2. 2. INTERN KOMMUNIKATION INOM REDOVISNINGSBRANSCHEN : Digitaliseringens framväxt och påverkan

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Korpela; Mathilda Sköld; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Nyanställda sjuksköterskors introduktion på vårdcentral: en jämförelse av insikt i verksamheten.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Christina Andersson; Sandra Sköld; [2020]
    Nyckelord :Sjuksköterska; erfarenhet; introduktion; vårdcentral; insikt; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt. Bakgrund: Med ökade krav på primärvården för att tillfredsställa ett allt större vårdbehov ökar också kraven på sjuksköterskans skicklighet. Det finns en efterfrågan av ett formellt introduktionsprogram för sjuksköterskor i primärvården. LÄS MER

  4. 4. Perception of advertising strategies : -a qualitative study comparing Generation X and Generation Y

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Karlsson; Amanda Kälvehed; Malin Sköld; [2014]
    Nyckelord :ambient advertising; traditional advertising; Generation X; Generation Y; perception; visual perception; Sweden.;

    Sammanfattning : Advertising is a major part of the communication between companies and consumers. It is supposed to create awareness and attention toward the aimed target group. For an advertisement to get the right response it is important for companies to create and uphold a relationship with their consumers. LÄS MER