Sökning: "Sandra Strömmen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sandra Strömmen.

  1. 1. De oupptäckta vägarna : En studie om mindre tätorters väg till framgång

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovina Lövqvist; Sandra Strömmen; Amanda Nylander; [2016]
    Nyckelord :Marknadsföringsstrategier; attraktiv besöksort; förlängd vistelse;

    Sammanfattning : Kristinehamn likt många andra mindre till medelstora turistdestination har idag kommit att ställas inför en del problematiska aspekter. Idag används olika typer av marknadsföringsstrategier som ska ligga till grund för att locka turisten till destinationen. Ändå tycks inte Kristinehamn vara turistens primära besöksmål. LÄS MER

  2. 2. “Utan sociala medier har jag varit supersocial” : En netnografisk studie av vad som sker när nätgenerationens aktiva användare av sociala medier går offline.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sandra Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :Social media; digital communication; physical communication; offline; millennials; netnography; Sociala medier; digital kommunikation; fysisk kommunikation; offline; nätgeneration; netnografi;

    Sammanfattning : Mycket av människors vardagliga kommunikation sker idag digitalt, i en virtuell värld, där man ofta är mer närvarande än i det faktiska nuet. Denna uppsats handlar om vad konsekvenserna blir för aktiva användare ur nätgenerationen när de går offline från sociala medier under en veckas tid. LÄS MER

  3. 3. Destination Långflon : -den oupptäckta turistdestinationen

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovina Lövqvist; Sandra Strömmen; [2015]
    Nyckelord :turistdestination; norska turister; marknadsföring; Internet.;

    Sammanfattning : Turistdestinationen Långflon ligger i Torsby kommun och består i dag av fyra invånare och ett köpcenter men har potential för att utvecklas till en turistdestination där de norska turisterna inte bara tar del av köpcentret utan av hela turistdestinationen och alla dess aktiviteter och serviceerbjudanden. Syftet med denna studie är att undersöka hur turistdestination Långflon skulle kunna utveckla sin marknadsföring på Internet för att kunna utvecklas till en attraktiv turistdestination. LÄS MER

  4. 4. TV- reklam 1970-2014 : En kvantitativ innehållsanalys av tv-reklam från olika årtionden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sandra Virro; [2014]
    Nyckelord :Reklam; kvantitativ; innehållsanalys; roller; Coca-Cola; Volvo; Marabou;

    Sammanfattning : Reklam är något vi möts av hela tiden, överallt. Många gånger förmedlas det till oss utan att vi ens märker det. När jag kollar på tv, blir jag hela tiden störd av de ständiga reklamavbrotten. LÄS MER