Sökning: "Sanna Källström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Sanna Källström.

  1. 1. För nöjes skull - en studie om unga vuxna musikalbesökare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Finnström; Maria Klint; Sanna Källström; [2012-09-06]
    Nyckelord :uppväxt och vanor; populärkultur; musikal nöje; teater; kultur; konsumtion; kapital ekonomiskt; kulturellt; socialt och symboliskt ; habitus; fält; finkultur; Bourdieu; beteende;

    Sammanfattning : Titel: För nöjes skull - en studie om unga vuxna musikalbesökare Författare: Elin Finnström, Maria Klint och Sanna Källström Uppdragsgivare: 2E Group Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Patrik Wikström Antal ord: 14031 Syfte: Att få kunskap om unga vuxna som går på musikal Metod: Kvalitativa telefonintervjuer Material: 28 stycken telefonintervjuer med unga vuxna musikalbesökare Huvudresultat: Studiens resultat visar att vanligast förekommande hos intervjupersonerna i studien är att de är kvinnor, bor i Stockholm med sin partner, är högutbildade och att de inte har barn. De högutbildade är de som konsumerar mest nöje inom alla områden. LÄS MER

  2. 2. Skönhet kommer inifrån

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Källström; Johanna Larsson; Sofia Nielsen; [2012]
    Nyckelord :intern marknadsföring; interna marknadsföringsaktiviteter; tjänstekvalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Skönhet kommer inifrån – En fallstudie om ett tjänsteföretags interna marknadsföringsaktiviteter och de anställdas syn på dessa. Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT 2012 Seminariedatum: 22 maj 2012 Författare: Sanna Källström, Johanna Larsson & Sofia Nielsen Handledare: Lars Nordgren Problem: Tidigare forskning kring intern marknadsföring har i första hand riktats från ett ledningsperspektiv. LÄS MER