Sökning: "Sanna Lindqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sanna Lindqvist.
1. A Green New World : How the Real Estate Sector is Working with Sustainable Financing in Regard to the EU Taxonomy
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The EU Taxonomy is a new regulation produced to set a European standard for sustainable investments and to allocate capital for a sustainable transition. The Taxonomy aims to regulate several sectors, one of which is the real estate sector. LÄS MER
2. Höja kompetens och medvetenhet inom miljöfrågor : En utveckling av ett utbildningsmaterial för Sandvik AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Sandvik AB bedriver en verksamhet som ger upphov till störningar på miljö och människors hälsa och innefattas därför av lagkrav och andra bestämmelser för att göra dessa störningar så små som möjligt. Företaget arbetar mot visionen ”we set the industry standard” (”vi sätter industristandarden”) som visar på att de även inom hållbarhetsområdet siktar mot att överträffa lagkraven och uppnå högre satta mål för att kunna vara en ledande aktör på marknaden. LÄS MER
3. How will an integrated sustainability tool contribute to strategy making? : a multiple case study of the Integrated Profit and Loss assessment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand on companies from various stakeholders, such as customers and suppliers, to report impacts and sustainability efforts creates a need for sustainability reports to integrate the financial, environmental and social perspectives of a company. International research has during recent years focused on developing sustainability tools for measuring economic, social and environmental dimensions. LÄS MER
4. Kooperativt lärande i klassrummet – ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Syftet med vår studie är att undersöka hur lärare använder sig av kooperativt lärande ute i skolorna och i vad mån kooperativt lärande bidrar till språk-och kunskapsutveckling. Vår undersökning bygger på en kvalitativ metod och etnografisk studie, i vårt fall klassrumsobservationer. LÄS MER
5. Fritidsverksamheten inifrån : Vad elever efterfrågar och fritidspedagoger vill erbjuda
M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : .... LÄS MER