Sökning: "Sanna Selling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sanna Selling.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Drivkrafter bakom att starta en gårdsbutik : en fallstudie av 3 uppländska gårdsbutiker och lantbrukarna bakom dem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sanna Lindkvist; Natalie Tysk; [2016]
    Nyckelord :gårdsbutik; lantbruksentreprenör; pluriaktiv; portfolioentreprenör; resursutnyttjande; drivkrafter; motivation; landsbygd; lantbruk;

    Sammanfattning : Sveriges landsbygd är under omstrukturering. Dagens lantbrukare väljer i högre grad att diversifiera lantbruksverksamheten för att sprida sina risker och få bättre lönsamhet. Efter en tid med svåra förhållanden hos de svenska lantbrukarna upplever främst nötköttsproducenter att framtiden ser ljusare ut gällande lönsamheten. LÄS MER

  3. 3. Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur påverkar det deras varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SELLING HAFSTAD; SANNA JOHANSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; image; kommunikation; konkurrensstrategi; varumärkesimage; förväntningar; attityd;

    Sammanfattning : CSR, Corporate social responsibility, är ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den påverkan på samhälle och miljö den egna produktionen bidrar med. LÄS MER

  4. 4. The Law of One Price : Evidence from Three European Stock Exchanges

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Sanna Olkkonen; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For the last decades the Efficient Market Hypothesis (EMH) has had a vital role in the financial theory. According to the theory assets, independent of geographic location, always are correctly priced due to the notion of information efficiency across financial markets. LÄS MER