Sökning: "Sanna Siljander"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Sanna Siljander.

  1. 1. En bild säger mer än 2200 tecken - En kvalitativ tolkande receptionsstudie över hur en tilltänkt publik uppfattar Instagraminlägg som blivit anmälda för felaktig reklam

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Graf; Sanna Siljander; [2018-09-07]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; collaboration; marketing; ad; focus group; reception theory; Stuart Hall; encoding decoding; parasocial interaction; Reklamombudsmannen; Konsumentombudsmannen.;

    Sammanfattning : Purpose: Our purpose is to find out how an audience perceives Instagram posts from influencers that have been reported for improper advertising. Method: A qualitative research receptions study. Procedure: A focus group interview that was transcribed and analyzed with mainly Stuart Hall’s Encoding/decoding model. LÄS MER