Sökning: "Sanna malmö"

Visar resultat 11 - 15 av 109 uppsatser innehållade orden Sanna malmö.

  1. 11. Exploring true random number generators Build on commercial-off-the-shelve Components

    M1-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linnéa Mörk; [2023]
    Nyckelord :TRNG; RNG; Random number generator; commercial-off-the-shelve;

    Sammanfattning : Generating random numbers can be accomplished through various methods, with the primary distinction lying between pseudo-random number generators (PRNGs), which are commonly used for applications that require a large amount of random data, and true random number generators (TRNGs), which are commonly used for applications that need security and unpredictability. This thesis explores the feasibility of harnessing frequency variations in the electrical grid as a source of entropy for a TRNG. LÄS MER

  2. 12. “Det gäller att vara flexibel och påhittig” : En fallstudie om fenomenet “alla får vara med”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sanna Atout; Emelie Persson; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: begreppet “alla får vara med”; fenomenologi och livsvärld; strategier och tekniker;

    Sammanfattning : Abstract Studiens syfte är att undersöka vilka strategier och tekniker pedagoger beskriver att de använder sig av för att inkludera alla barn i leken med utgångspunkt i begreppet “alla får vara med”. Varför vi har valt att fokusera på pedagogers förhållningssätt till barns lek är för att vi vill synliggöra vilka strategier och tekniker pedagoger beskriver att de förhåller sig till när de ska inkludera barn i lek. LÄS MER

  3. 13. Konflikt eller inte konflikt, det är frågan... : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sanna Meisner; Karolina Hagerman; [2023]
    Nyckelord :ABC-modellen; förskola; konflikt; konflikthantering; robust samarbetskultur; samspel; självinsikt; trivsel; välmående;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogers syn på konflikter mellan kollegor i förskolan. Genom studien önskar vi belysa konflikter mellan pedagoger i förskolan samt vilken inverkan konflikter kan ha på pedagogers samspel, trivsel och välmående. LÄS MER

  4. 14. Graphic Novels and Reading:The impact of reading graphic novels in theupper secondary classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sanna Hedin; Cathrine Flymén; [2023]
    Nyckelord :Graphic Novel; English as a Foreign Language; Reading Motivation; Reading Comprehension; Multiliteracy; Critical Literacy;

    Sammanfattning : According to recent reports (Dahlberg & Jarnlo, 2021), young Swedish people are amongthose who read the least number of printed books in the world. This study aims to investigatewhat current research postulates regarding how reading graphic novels may affect the readingmotivation, cultural awareness, and critical literacy, among upper secondary school students. LÄS MER

  5. 15. Lika för alla eller rättvist för individen? : En studie om förskollärares syn på begreppen rättvisa, likvärdighet och likabehandling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Lina Skalleberg; Sanna Linde; [2022]
    Nyckelord :Barn i behov av stöd; förskola; förskolepedagog; förskollärare; individuella förutsättningar; lika villkor; likvärdighet; omsorgsetik; relationell pedagogik; relationellt materiellt perspektiv; rättvisa;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ empirisk undersökning där fem förskollärare tillfrågas kring sina synsätt på begreppen rättvisa, likvärdighet och likabehandling i förskolekontext, samt hur de upplever att barn som agerar utanför förskolans normer kan påverka deras möjligheter att ge stöd till resterande barngrupp. Studien rör sig inom forskningsområdena barndomssociologi, specialpedagogik och omsorgspedagogik. LÄS MER