Sökning: "Sanne Pedersen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sanne Pedersen.

  1. 1. Casually Connecting with Customers : A study on how B2B microenterprises use customer data from social media in order to increase sales

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Robertsson; Anne Carlsson; Sanne Pedersen; [2021]
    Nyckelord :social selling; relationship; trust; customer data; data collection; data utilization;

    Sammanfattning : This study is using an inductive explorative approach to investigate how micro-enterprises within the marketing consulting industry collect and use data for the purpose of increasing sales. A micro-enterprise is considered to be a company that employs no more than 10 people and/or whose annual turnover is no more than 2 million EUR. LÄS MER

  2. 2. Intern kommunikation i växande organisationer - En fallstudie på Event AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Lindström; Sanne Pedersén; Susanna Kamph; [2016]
    Nyckelord :Internal Communication; Growth Process; SME; Internal Marketing.; Intern Kommunikation; Tillväxtprocess; Intern Marknadsföring; SME.;

    Sammanfattning : Strukturella förändringar och uppdateringar blir allt vanligare och mer väsentligt för attföretag ska kunna överleva i en konstant föränderlig miljö. Men trots behovet av att uppdateraoch utveckla sin organisation är dessa förändringar inte alltid väl mottagna. LÄS MER

  3. 3. Att ta det steget längre : En studie om hur en mindre reklambyrå utvecklar sina affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sanne Pedersen; Marina Pynnönen; [2015]
    Nyckelord :Affärsrelationer; relationer; business-to-business; ARA- modellen; relationsutveckling; reklambyrå;

    Sammanfattning : Studien ämnar till att beskriva vilka faktorer som är betydelsefulla i utvecklandet av affärsrelationer, för en mindre reklambyrå i reklambranschen. Där följande frågeställning varit i fokus: Vilka faktorer är betydande, för den mindre reklambyrån Torbjörn & Frallan i Eskilstuna, vid utvecklandet av affärsrelationer? En kvalitativ studie har genomförts där data för att forma teorier har insamlats i form av vetenskapliga artiklar och litteratur. LÄS MER