Sökning: "Sara Blomberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Sara Blomberg.
1. Låttexten i fält : Åsikter om låttexten som litteratur i debatten om Bob Dylans nobelpris i svenska dagstidningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : När Svenska Akademien år 2016 tilldelade Bob Dylan nobelpriset i litteratur väcktes en enorm debatt i svenska tidningar rörande frågan ifall priset kan tilldelas en musiker och ifall låttexten går att betrakta som litteratur. I denna uppsats undersöks vilka argumenten i debatten var för och emot låttexten som litteratur. LÄS MER
2. Skryter bäst som skryter tyst! : Impression managements förlust, meriters vinst i CV.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik. LÄS MER
3. Litterära Cirkeln : En studie hur Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren diskuterats på bokbloggar i anknytning till nätbokhandlar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine posts on bookblogs about the book, Cirkeln by Mats Strandberg and Sara Bergmark Elfgren and see how it has distributed amongst readers through social media and reader response. We want through this examine whether bookblogs have a place in the literary society, and in such cases, how this may take place. LÄS MER
4. Hela staden ska vara med! : Hela staden ska vara med!
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. A Fair Chance to Know It’s Fair : A study of online communication within the field of Fair Trade consumption
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : The rise of ethical consumerism has contributed to that organisations increasingly include CSR policies in their business and marketing strategies. Consumers want to make more ethically based purchasing decisions, and are guided by organisations’ ethical claims and by product labels. LÄS MER