Sökning: "Sara Dans"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Sara Dans.
1. "Det är inte det jag är här för, jag är här för att undervisa" : En studie över hur ämneslärare i dans tolkar och förhåller sig till gymnasieskolans fostrande uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The Swedish school’s fostering assignment is a well-researched field within social science, but there is a lack of research regarding the assignment related to dance. Therefore, the purpose of this study is to contribute to an understanding of the fostering assignment in relation to dance. LÄS MER
2. Att dansa i samtiden: En intervjustudie om dans som kroppsligt och rumsligt motstånd
Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study explores dance as a bodily and spatial resistance. The aim of the study is to investigate stories about and experiences of working with dance to explore the potential of dance as a resistance strategy. LÄS MER
3. Att jaga drömmar för att hitta sig själv : En studie om dansares identitetskonstruktioner i Los Angeles
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. En kvalitativ studie av kunskapsområdet dans inom ämnet idrott och hälsa : en komparativ studie mellan två kontexter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka lärares arbetssätt när det gäller dansundervisning i högstadiet. Denna studie kommer ta en komparativ ansats och jämföra lärare i Sverige och Australien. För att uppnå studiens syfte har följande frågeställningar formulerats. LÄS MER
5. Samtyckespraktiker i rörelse : Att kommunicera och förstå samtycke i dansundervisning på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : This research is a qualitative interview study on consent in upper secondary school dance education through focus group interviews with teachers and students. The intention is to give more insight on how teachers and students understand consent in upper secondary school dance education and in general. LÄS MER