Sökning: "Sara Eliasson"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Sara Eliasson.

  1. 11. Patientsäker överrapportering : Hur kan den utformas?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sara Persson; Jenny Eliasson; [2012]
    Nyckelord :Manual; DIVA; Uppsatsregistrering;

    Sammanfattning : För inneliggande patienter inom slutenvården genomförs överrapportering minst tre gånger varje dygn. Överrapportering skall innefatta information som skapar patientsäker vård dock kan information gå förlorad eller missuppfattas vilket kan leda till vårdskador. LÄS MER

  2. 12. Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Eliasson; Sara Alneberg; Johanna Andersson; [2009]
    Nyckelord :varumärkesförmedling; upplevelser; känslor; varumärkesambassadör; varumärkesvärderingar; servicemöten; liseberg; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. LÄS MER

  3. 13. Kreativitetens kugghjul - En studie om management av kreativitet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Eliasson; Sara Alneberg; Tove Wredler Wennström; [2009]
    Nyckelord :kreativitet; ledarskap; upplevelser; upplevelseföretag; servicemöte; kreativitetsverktyg; service; tjänster; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera, beskriva och analysera viktiga aspekter för management av kreativitet i upplevelseföretag. Frågeställningar: Hur används kreativitet i upplevelseföretag? Vilka aspekter främjar organisatorisk kreativitet i upplevelseföretag? Hur hanterar ledare i upplevelseföretag kreativitet? Slutsatser: En organisations kreativitet skapas genom dess samspel mellan individer, grupp och organisatoriska egenskaper och studien har visat att ledaren har stor påverkan på detta samspel. LÄS MER

  4. 14. Ord eller handling? : En kvalitativ flerfallstudie rörande företags CSR-arbete i praktiken.

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ida Eliasson; Sara Edlund; [2009]
    Nyckelord :CSR; samhällsansvar; kommunikation; implementering; intressenter;

    Sammanfattning : De senaste två åren har kantats av finansiella kriser runt om i världen vilket har haft stor inverkan på företag. Kriserna har redan visat sig innebära att företagen måste prioritera och fokusera sina medel i större grad. Åren före dessa kriser ökade företagens arbete med CSR,det sociala ansvaret i samhället. LÄS MER

  5. 15. Systemutveckling-en modell för verifiering och validering

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jenny Karnhed; Sara Eliasson; [2000]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att utveckla system som motsvarar kundens krav lyckas inte alltid. Anledningen till detta kan vara att system inte verifieras och valideras under hela utvecklingen utan endast i slutet. LÄS MER