Sökning: "Sara Hellman"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sara Hellman.

  1. 1. Turn-taking in university seminars : A study of discourse management and power asymmetry in academic classroom settings

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Hellman; [2021]
    Nyckelord :Institutional discourse; turn-taking; power; asymmetry; classroom discourse; CA; CDA;

    Sammanfattning : The present study analyses turn-taking in spoken discourse in seminar settings of higher education. The aim of the study is two-fold, (i) to explore how teachers organize their classroom discourse in terms of turn-taking structure, discursive organization and the subject positions of teachers and students and (ii) to further explore how power asymmetry in the teacher-student relationship may be realized in institutional discourse settings such as classrooms. LÄS MER

  2. 2. Litet fokus på risker med covid-19 : Studenters upplevelse av lokal riskkommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara-Gül Kangöz; Irma Hellman; [2020]
    Nyckelord :Covid-19; risk communication; media use; Jönköping municipality; local communication; risk perception; focus group; thematic analysis; Covid-19; riskkommunikation; medieanvändning; Jönköpings kommun; lokal kommunikation; riskförståelse; fokusgrupp; tematisk analys;

    Sammanfattning : Studiens ämne handlar om förståelsen av risk under en hälsokris utifrån lokal riskkommunikation. Covid-19-pandemin utgör en stor hälsorisk för människor över hela världen. Tidigare forskning visar att riskkommunikation behöver nå och påverka människor så att de kan skydda sig själva mot de pågående riskerna. LÄS MER

  3. 3. Power asymmetry in classroom discourse : A study of turn-taking systems in teacher-student interaction

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Hellman; [2019]
    Nyckelord :Institutional discourse; classroom discourse; MICASE; turn-taking systems; power asymmetry.;

    Sammanfattning : This study aims to explore power asymmetry in the organisation of teacher-student interaction by looking at turn-taking systems and the restriction of participants. This is achieved by combining the frameworks institutional discourse, conversation analysis (CA) and critical discourse analysis (CDA) and by looking at sequences of teacher-student interactions at seminars. LÄS MER

  4. 4. Olovligt nyttjande av kommunal mark i bostadsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GIS

    Författare :Sara Hellman; Victoria Åhman; [2017]
    Nyckelord :illegal use; infringement; municipal property ownership; management; residential areas; olovligt nyttjande; överträdelser; kommunalt markinnehav; hantering; bostadsområden;

    Sammanfattning : Användning av mark har stor betydelse för samhällsutvecklingen och kommuner har olika roller och ansvarsområden som hör ihop med detta, både som myndighet och som stora markägare. Inom tätorter och inte minst i bostadsområden är det i många fall kommunen som äger den mark som angränsar till bostadsfastigheter. LÄS MER

  5. 5. Det splittrade svenskämnet : En jämförelse av läroplanerna i svenska och svenska som andraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Hellman; [2017]
    Nyckelord :curriculum; Swedish; Swedish as a second language; the Swedish school system; upper secondary school; second language acquisition; socio-cultural perspective; didactics; discourse theory.; Läroplan; svenska; svenska som andraspråk; svenska skolsystemet; gymnasiet; andraspråksinlärning; sociokulturellt perspektiv; didaktik; diskursteori;

    Sammanfattning : The divided Swedish subject – a comparison of the curriculums in Swedish and Swedish as a second language The aim of this essay is to examine and appose the curriculums of the school subjects Swedish and Swedish as a second language in upper secondary school in relation to prevalent second language development research and didactics. My theoretical framework consists of discourse theory and the socio-cultural perspective on teaching and learning. LÄS MER