Sökning: "Sara Isa"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sara Isa.
1. ISA 315R: I LJUSET AV OMARBETNINGEN : En kvalitativ studie av revisorers arbete med identifiering av risker och riskbedömning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Revision handlar enligt branschorganisationen FAR (2006) om att på ett oberoende sätt bistå företag med professionella bedömningar av den ekonomiska rapporteringen som företag upprättar. Detta görs i syfte att förse de intressenter som företaget har med tillförlitlig information att använda som underlag för intressenternas beslutsprocesser. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på revisorns arbetsmetodik
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Digitaliseringen betraktas som en transformerande kraft i samhället med en betydande inverkan på revisionsbranschen. Revisionsarbetet utvecklas alltmer till att ske digitalt. Tidigare forskning har framhållit att revisorernas kompetensbehov har förändrats på grund av den tekniska utvecklingen. LÄS MER
3. ISA 540 (OMARBETAD)- Effekter på revisorns arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: International Standards on Auditing (ISA) är en uppsättning med 36 standarder som svenska revisorer har att förhålla sig till vid revision av företag. En av dessa, ISA 540, genomgick nyligen en omarbetning, och den nya versionen är tillämplig för räkenskapsperioder som startade 15 december 2019 och senare. LÄS MER
4. Trapphus och hisschakt i KL-trä som stabilisering av prefabricerade moduler
M1-uppsats,Sammanfattning : The fact that it is a shortage of housing in most parts of Sweden increases the need forconstruction of new homes. A time- and cost-effective solution of the problem can be foundin the modular housing industry where it is known to be a fast and safe production. LÄS MER
5. The Imitation Game - Examining the Effects of Native Advertising on Attitudes toward Publishers
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In recent years, native advertising - advertising that mimics the design, function and feel of a source's original content - has seen an increase in popularity among publishers that hope to counteract falling advertising revenues. Review of existing research indicates that consumers have difficulties recognizing the commercial intent of native advertisements. LÄS MER