Sökning: "Sara Johnson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sara Johnson.

  1. 1. Linjediagram med Canvas och SVG utifrån vatten-relaterad data : Utritningstekniker för webben

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sara Leth; [2023]
    Nyckelord :Linjediagram; Canvas; SVG; JavaScript; datavisualisering; vattentemperaturer;

    Sammanfattning : Datamängderna som analyseras fortsätter växa (Xu et al., 2022) och SVG (”Scalable Vector Graphics”) och Canvas ligger ofta till grund för 2D-datavisualiseringar (Johnson och Jankun-Kelly, 2008). Samtidigt är det fortsatt viktigt att en webbplats erbjuder god interaktivitet för att inte förlora sina användare p.g. LÄS MER

  2. 2. Distriktssköterskors upplevelser av att inte räcka till i sitt arbete inom hemsjukvård : en kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Sara Andersson; Maria Johnson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Distriktssköterskor i hemsjukvård innebär ensamarbete med allt fler svårt sjuka patienter som är i behov av avancerad vård i hemmet. Patientens hemmiljö blir distriktsköterskans arbetsplats. Distriktssköterskor möter svårt sjuka patienter samt deras anhöriga som kan ställa orealistiska krav. LÄS MER

  3. 3. The Silence of Dissatisfied Customers: An Exploratory Research in an Online Context

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Dahlgren; Amelie Johnson; [2016]
    Nyckelord :Strategic brand management; dissatisfied customers; non-complainer; silent dissatisfied; and failure to satisfy.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the phenomenon of silent dissatisfied customers in an online context. Theoretical perspective: In addition to the strategic brand management a customer perspective is grasped. Furthermore, the study explores areas related to service recovery and consumer behaviour. LÄS MER

  4. 4. Online Reviews - What Motivates You? : A qualitative study of Customers' Motivation to Write Online Reviews 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sara Dahlgren; Amelie Johnson; Caroline Liljenberg; [2015]
    Nyckelord :Motivation; motivational factors; online reviews; user generated content; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : Background: To understand the consumers’ motivation to write online reviews is of importance, especially for companies since a large number of reviews have a positive influence on sales. Previous research has been done regarding what motivate consumers to provide user generated content, online word of mouth and also, to some extent, online reviews. LÄS MER

  5. 5. The Relevance of Huckleberry Finn in today’s English Language Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexander Johnson; Sara Ghazarian; [2014]
    Nyckelord :historical perspective; journals; observations; questionnaires; racism; reflection;

    Sammanfattning : Denna studie är ett projekt som undersöker användandet av Mark Twains klassiska roman The Adventures of Huckleberry Finn i det svenska ESL klassrummet genom action research. Syftet är att undersöka hur en lärandemodell med utgångspunkt i The Adventures of Huckleberry Finn kan utformas för att utveckla det kritiska tänkandet, samt behandla rasistiska samhällsfrågor och fördomar i det svenska ESL klassrummet. LÄS MER