Sökning: "Sara Markström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sara Markström.
1. Självreglerande barn - en studie om makt och skapandet av självreglerande barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur makt kan komma till uttryck i förskolan, vilkastyrningstekniker som tillämpas samt hur självreglerande barn skapas. Studien är inteavgränsad till en viss situation eller tid i förskolan utan omfattar olika tidpunkter och tillfällen i den studerade avdelningens vardag.Vi har gjort en kvalitativ studie. LÄS MER
2. "Sara vill inte att jag sak vara med" : En vetenskaplig eddä om värdegrundsarbete i förskolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Min essä bygger på tre egenupplevda händelser som speglar den verklighet som jag möter i min vardag som förskollärare. De två första handlar om hur ett barn utesluter och rent av mobbar ett annat barn. Jag har svårt att vara passiv i dessa situationer och vet inte om jag har agerat rätt. LÄS MER
3. Inomhusmiljön i förskolan och vilka faktorer som påverkar den.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Skövde; Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Studien är en kvalitativ undersökning som bygger på guidade rundvandringar och intervjuer med sex pedagoger från tre olika förskolor, både på småbarnsavdelningar och på syskonavdelningar. Syftet med studien var att undersöka vilken betydelse pedagoger tillmäter inomhusmiljöns utformning i förskolan med avseende på barns tillgångar till material och aktiviteter för sin utveckling och sitt lärande. LÄS MER
4. Den goda läraren - Ur ett elevperspektiv
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Abstract Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som utmärker den goda läraren enligt gymnasieelever. Utifrån syftet har vi i litteraturen satt fokus på att definiera den goda läraren ur ett lärar- respektive elevperspektiv. Dessutom har vi i teorin lyft lärarens ämneskunskap, ledarroll samt relationen mellan lärare och elever. LÄS MER