Sökning: "Sara Mossberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sara Mossberg.

  1. 1. ”Karantänen du vill vara i” : En studie om det virtuella upplevelserummet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Persson; Emmeli Anderberg; Beatrice Johansson; [2020]
    Nyckelord :The virtual experience room; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; consumer perspective; object language; intangible artefacts; technology and consumer engagement; Det Virtuellt Upplevelserummet; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; konsumentperspektiv; object language; ogripbara artefakter; teknologi; kundengagemang;

    Sammanfattning : This study presents research about the virtual experience room, more specific theKarantänfestivalen Unplugged. The purpose of this study is to analyse how the virtualexperience room Karantänfestivalen Unplugged is built and also how committed consumersare during a virtual event. This will be answered by three research questions. LÄS MER

  2. 2. “Det är det ovanligaste som finns att pojkar stickar”- En kvalitativ studie om förskolebarns orientering i högläsning av normvidgade barnböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Mossberg; Ida Silow; [2018]
    Nyckelord :normkritiska barnböcker; genus; könsroller; högläsning; orientering;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien är en idé om barnboken som pedagogiskt redskap för att bidra till en normvidgad verksamhet. Syftet med studien är att undersöka hur barnen orienterar sig gentemot normvidgade barnböcker. LÄS MER

  3. 3. Storytelling i Umeå : En studie av storytelling hos två turismrelaterade företag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Sara Lie; [2015]
    Nyckelord :Storytelling; discourse analysis; tourism; destination development; marketing; Stora Hotellet; Utopia; Storytelling; diskursanalys; turism; destinationsutveckling; marknadsföring; Stora Hotellet; Utopia;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze two local tourism related organizations in Umeå and how they used the marketing method Storytelling. The aim of this study was to examine what kind of stories the tourism related organizations were using, what these stories said in a direct, or in-direct way and how the reception was of the stories and the destinations. LÄS MER

  4. 4. Människor och män – En studie om jämställdhetsarbete på förskolan i Göteborg bestående av tre delstudier, en textanalys, en kvantitativ- samt en kvalitativ undersökning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Petra Mossberg; Sara Frisell; [2010-08-12]
    Nyckelord :Jämställdhet; kön; genus; heteronormativitet;

    Sammanfattning : Det finns sedan 1998, i läroplanen för förskolan, formuleringar som beskriver att förskolan har ett ansvar att främja jämställdhet samt att motverka traditionella könsroller bland barnen. Idag, tolv år senare, är dessa frågor dock anmärkningsvärt inte på något vis en självklarhet på förskolorna i Sverige. LÄS MER