Sökning: "Sara Petersén"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sara Petersén.
1. Samband mellan utdelningspolicy och företagsvärde : En kvantitativ studie om samband mellan utdelning och företagsvärde på utdelningsbaserade fastighetsbolag på Stockholmsbörsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Äldre patienters upplevelser av akutmottagningar- En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: På akutmottagningar upplever sjuksköterskor ofta stress och att det inte finns tillräckligt med resurser för att bistå de äldre på bästa sätt. Det kan upplevas att tiden ibland inte räcker till för de äldres omvårdnadsbehov när de besöker akutsjukvård vilket kan påverka patientsäkerheten och leda till vårdskador. LÄS MER
3. Förändrade arbetsprocesser & informationshantering : En fallstudie om applicering av ett nytt IT-stöd i ett IT-beroende arbetssystem inom en tillverkningsenhet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : In today's changing world, the manufacturing industry faces challenges with digital transformation. The application of new, developed IT-support is used to change business processes and is a central part of today's business development. LÄS MER
4. Får man vara vem man vill? : En litteraturstudie om pedagogers förhållningssätt till och metoder i barns könsidentitetsprocess
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In an overview of research within preschool, there appears a certain ambiguity where the fields “preschool teachers’ attitudes and methods” and “children’s gender identity process” are perceived as separate. The aim of this study is to combine and discuss the relationship between these two separate fields in order to identify patterns that can be applied in preschool practice. LÄS MER
5. The Pitfalls of Communicating the Implementation of Environmental Regulations
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In the light of a market that showcases increased hesitation and skepticism over green marketing and environmental communication, is the necessity of a well executed corporate communication greater than ever. What can be seen on the market is corporations that are unintentionally using motive greenwashing as a tool for attracting and persuading consumers to favour the corporations image. LÄS MER