Sökning: "Sara Selin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sara Selin.

  1. 1. The Default Risk Puzzle - Evidence from the Swedish market

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Mia-Melina Söderlind; Sara Selin; [2019]
    Nyckelord :Default risk; Altman s Z -score; Systematic risk; Fama-MacBeth two-step regression; Stockholm Exchange; Business and Economics;

    Sammanfattning : Default risk is a major source of potential losses to equity investors and the effect of default risk on stock returns have therefore been widely examined by several papers. However, whether there exists an anomalous significant relationship between default risk and stock returns is a rather unexplored subject on the Swedish market. LÄS MER

  2. 2. Evidensbaserad munvård inom intensivvård. En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sara Selin Strand; Liza Herold; [2018]
    Nyckelord :munhälsa; munvård; intensivvårdspatient; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: God munvård är under intensivvårdsperioden viktigt ur flera aspekter. Det handlar dels om patientens välbefinnande och rätt att få munvården väl utförd utifrån evidensbaserad omvårdnad. Det handlar också om att en otillräcklig munvård kan leda till bland annat muntorrhet, bakterietillväxt och ventilatorassocierad pneumoni. LÄS MER

  3. 3. Eko på kampanj

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alice Graap; Sara Selin; [2018]
    Nyckelord :communication effects; attitudes; organic products; store flyers; sustainable consumption;

    Sammanfattning : Sustainable consumption has become an issue that society, including retailers, can no longer ignore, evident by Agenda 2030 and the Swedish government's call to action concerning the production and consumption of organic products. Whilst a majority of consumers are aware of environmental issues and also show positive attitudes towards organic products, consumption rates of these products are still relatively low which shows an inconsistency between attitudes and actual purchase behavior. LÄS MER