Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. #oatly : En fallstudie av varumärken, identitet och självrepresentation på Instagram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : According to sociologist Anthony Giddens (1999) the late modernity has brought about changes concerning the identity constructing processes of individuals. Bengtsson and Östberg (2011) emphasize that consumption and brands has increased in importance due to the less static character of social class, occupation and education choices. LÄS MER
7. Omvårdnadsåtgärder som främjar hopp till personer med cancer - en kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/OmvårdnadSammanfattning : När en person får diagnosen cancer kan detta innebär en stor kris för denne. Vilket kan leda till en känsla av hopplöshet. Därför blir hoppet en viktig resurs samt kraftkälla för personen som drabbats av cancer, en kraft som driver människan framåt. LÄS MER
8. Vippningsproblematik vid uppförande av samverkansbroar : En jämförelse av olika beräkningsmetoder för det kritiska momentet samt olika stagningsmetoders inverkan för vippningsrisken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : .... LÄS MER
9. "Tror du kapten Haddock kommer slå sig när det rasar?" : En studie över hur en grupp 4-6 åringars empatiförmåga uttrycks i samspel med varandra
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att få förståelse för hur en grupp 4-6 åringars empatiska förmåga kan ta sig uttryck i samspel med varandra. Detta har gjorts genom kvalitativa observationer av barnen i förskolans verksamhet. LÄS MER
10. ARTEFAKTER PÅ FÖRSKOLANS UTEGÅRD : En kvalitativ studie om hur svenska förskolebarn interagerar med och uppfattar artefakterna på sin utegård
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Studiens syfte är att skapa en ökad förståelse om hur svenska förskolebarn i åldrarna fyra och fem år interagerar med och uppfattar de olika artefakterna på sin utegård. Med artefakter menas de fysiska redskap som finns på förskolans utegård. LÄS MER