Sökning: "Schack"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade ordet Schack.

  1. 1. Schack matt! : Schack som pedagogiskt verktyg i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Stina Johansson; Sanna Dahlsson; [2023]
    Nyckelord :förskola; matematik; mönster; schack;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka och analysera om och hur schack kan användas som pedagogiskt verktyg i förskolans matematikundervisning med fokus på mönster. Tidigare forskning kring pedagogisk användning av schack  koncentreras primärt till barn i grundskolan. LÄS MER

  2. 2. Last minute change to mobility. Exploring Malmö’s visions towards more sustainable mobility by implementing mobility hubs as a niche innovation.

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Philip Salvador Fernandez-Montenegro von Schack; [2023]
    Nyckelord :Mobility transition; CO2 emission reduction; urban mobility; social mobility; car reduction; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Like many car-dominated cities, Malmö is pressured to enable a radical shift towards more sustainable, space-efficient, and socially just mobility. This paper uses the Multiple-Level Perspective (MLP) framework to analyze the mobility dilemma on three levels: the dominant cause for change, the approach towards it, and the possible solution in the form of mobility hubs as a niche innovation. LÄS MER

  3. 3. PVCFA: Principal Variation Context Feature Attribution : Distributed Chess for Perturbation-based Saliency Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marco Molinari; [2023]
    Nyckelord :Chess; Perturbation; Saliency maps; Multiagent; Reinforcement Learning; Schack; Perturbation; Saliency maps; Multiagent; Reinforcement Learning;

    Sammanfattning : The research and development field of computer chess improved more in the last 5 years than in the whole history of computers. Unfortunately these unprecedented results comes with techniques that don’t leave much space to intuition and comprehensibility for humans. LÄS MER

  4. 4. Blodet på det gröna fältets schack : En studie om våld, identitet och maskulinitet hos fotbollssupportrar utifrån ett livsåskådningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Jacob Stern; [2023]
    Nyckelord :Idenitet; våld; maskulinitet;

    Sammanfattning : This essay will focus on how violence and masculinity create the identity of a football hooligan. What role does violence and masculinity have when a football hooligan creates their individual identity as well as their collective identity as they use violence and hypermasculinity to earn prestige and honour for their football club. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the performance of a team consisting of an advanced agent and a less advanced agent in the game Manille : A comparison of agents trained using the CFR algorithm with and without abstractions.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oliver Lindgren; Leonardo Rezza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Making artificial intelligence (AI) algorithms solve games has always been an interesting benchmark of AI research. Perfect information games like Chess can be played on a level beyond human capabilities. LÄS MER