Sökning: "School evaluation"
Visar resultat 1 - 5 av 623 uppsatser innehållade orden School evaluation.
1. Hur användandet av samtal och diskussion påverkar mellanstadieelevers förståelse för matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This research overview is an evaluation of knowledge and explores the impact of language linked to mathematics. This particularly in the context of conversations and discussions, on the mathematical understanding of students in the ages between ten to twelve years old. LÄS MER
2. Utformning och utvärdering av laborationsmoment för stimulering av datalogiskt tänkande bland gymnasieelever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Denna studie, som är ett samarbete med K-ULF, syftar till att utforma ett laborationsmoment för gymnasieelever som går kursen Programmering 1 (eller motsvarande kurser), med fokus på att stimulera datalogiskt tänkande. En litteraturöversikt genomfördes för att identifiera ett relevant ramverk för att utforma laborationsmomentet inom programmering. LÄS MER
3. Catching waves for sustainability? Investigating action oriented ESD for young surfers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: As the surf lifestyle and industry are touching environmental, social and economic sustainability issues, this research aims to investigate action oriented ESD in an institution that is offering surfing activities, to explore and improve educational pathways that contribute to the promotion of sustainable action among surfers. Theory: For reaching this aim, theoretical approaches regarding pro-environmental actions are considered, and thus the corresponding educational framework of Action Competence is embedded as a central theoretical component, to plan, implement and evaluate an ESD program. LÄS MER
4. Secondary level EFL teachers’ perceptions, practices, and challenges of implementing CAS in public schools in Nepal. A Narrative Inquiry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The objective of my study was to explore the EFL teachers’ perceptions and experiences of using CAS in Nepalese public schools. It was further aimed to explore their current practice of CAS and the potential challenges they have faced in implementing CAS in language teaching. LÄS MER
5. Measurement of Business Incubator Performance by Governments: Studying the Practices in the Nordic Region
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This master thesis aims to investigate the measurement of business incubator performance by governments. Business incubators play a vital role in nurturing startups, promoting innovation, and fostering economic development. LÄS MER