Sökning: "Schooling"

Visar resultat 6 - 10 av 531 uppsatser innehållade ordet Schooling.

  1. 6. Varför får inte mitt barn spela? : Hur relationen mellan tränare och föräldrar påverkar ungdomarna

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Anton Kilander; Robin Lindström; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur relationen mellan föräldrar och tränare ser ut, samt hur det påverkar idrottsutövarna i deras idrott och skolgång. Ett flertal studier indikerar att relationen är något dålig och konflikt rik. Vilket är ett stort problem eftersom många av de som vistas i dessa miljöer är barn. LÄS MER

  2. 7. A labour-free childhood? African perspectives on international child rights policies.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Dorotea Reuterswärd; [2023-11-22]
    Nyckelord :childhood; child labour; child rights; policy; literature review; ideal type; postcolonialism; Africa;

    Sammanfattning : This paper notes that one prominent trait of Western thinking about children is that childhood should be protected and care-free. For example, if children are engaged in work, their childhood is seen as 'lost'. LÄS MER

  3. 8. Indigenous knowledge in education in north-east India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Kaberi Singha; [2023-08-29]
    Nyckelord :Education for sustainable development ESD ; Indigenous knowledge IK ; North-East NE India; Critical pedagogy of Place; school curriculum;

    Sammanfattning : Considering the need to preserve indigenous knowledge with relevance to the global ESD discourse, the purpose of this study is to explore and understand the value and status of indigenous knowledge (IK) in the context of integrating this in the formal school curriculum, with a focus in the North-eastern (NE) region of India. This study is grounded within the theoretical framework of Critical pedagogy of Place proposed by Gruenewald. LÄS MER

  4. 9. How do Social Enterprises transform Education Inequality in Developing Countries?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marko Golac; [2023-07-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Education inequality continues to be a barrier to social progress and reinforces the cycle of poverty. That is best visible in developing countries- where resources dedicated to education are not optimal and traditional approaches to reduce education inequality have proven to be ineffective, if there are any at all, due to resource limitations, bureaucratic barriers, and systemic complexities. LÄS MER

  5. 10. Lärarledd undervisning i fokus. En djupdykning i svenska lärosätens respons på Januariavtalets förslag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :David Ahnstedt; [2023-06-12]
    Nyckelord :Lärarledd undervisning; högre utbildning; politisk implementering;

    Sammanfattning : This study investigates how Swedish higher education institutions argued for and positioned themselves regarding the proposal for increased teacher-led instruction within the framework of the January Agreement. Despite the acknowledged importance of teacher-led instruction for successful schooling, the Swedish Teachers' Union has reported that approximately 70% of students in teacher education programs receives eight or fewer hours of teacher-led instruction per week. LÄS MER