Sökning: "Schröders"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Schröders.
1. I Never Learned To Type With Ten Fingers
Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustrationSammanfattning : Luise Schröder founded a private business school in 1910 in Stettin, a city once part of Germany. With a focus on typewriting and stenography, she was a local educator of modern communication. Throughout four generations, her family was impacted by global technological developments and socio-political shifts. LÄS MER
2. Battle of Recruitment : A Comparative Study of German and Swedish Militaries’ Recruitment Films
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Studien syftade till att undersöka skillnader i framställning i två militära rekryteringsfilmer från Tyskland och Sverige. Syftet uppfylls genom multimodala analyser av filmerna och genom en fokusgruppsintervju beståendes av tyska och svenska studenter. LÄS MER
3. Hur uppfattar föräldrar Babblarna som fenomen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I uppsatsen undersöks det hur föräldrar uppfattar Babblarna som leksak och pedagogiskt medel, Babblarna är ett barnmedium riktat till barn dock köps Babblarna av föräldrarna som övertygas av dess narrativ av olika skäl. En receptionsanalys med intervjuer och ett fältarbete med bloggar och forum genomfördes. LÄS MER
4. Alla är lyckade och lyckliga på Instagram : En retorisk receptionsstudie om hur unga kvinnor upplever och tolkar innehållet som visas på Instagram
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this paper is that through a rhetorical reception analysis to find out how young women interpret a specific content downloaded from Instagram in the form of four collage containing a total of 24 different images. The collages are based on four hashtags: #home, #breakfast, #happiness and #lifestyle. LÄS MER
5. "Det känns ganska fräscht att ha en Volvo för att nu har ju dom den i Solsidan" : En kvalitativ attitydundersökning om svenska tv-tittares attityd till produktplacering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Since product placement is a relatively new phenomenon in Swedish television, there is a lack of research on what attitudes Swedish TV-viewers hold towards it. This is where our paper will contribute to the research. The purpose of this reserachpaper is to describe and analyze what attitude Swedish TV-viewers has towards product placement. LÄS MER