Sökning: "Schramm kommunikation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Schramm kommunikation.

  1. 1. ARBETSPLATSEN I FÖRÄNDRING : Hur kunskapsintensiva företag anpassar organisationskulturen till hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tomas Johansson; Julia Schramm; Jessica Wesstrand; [2023]
    Nyckelord :Hybrid working; organizational culture; institutional work; remote working; telework; Hybridarbete; organisationskultur; institutionellt arbete; distansarbete;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka utmaningarna som organisationskulturen inom ett mindre företag kan stå inför i samband med övergången från fysisk arbetsplats till hybridarbetsplats. Studien antog en mixad metod där 16 semistrukturerade intervjuer genomfördes samt en enkät baserad på intervjuerna. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER

  3. 3. Läxor : utifrån elevers och lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cecilia Schramm; Emma Källbäck; [2014]
    Nyckelord :läxor; skola; lärare; elev;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilken inställning elever i mellanstadiet har till läxor i ämnena svenska och matematik och hur lärare i år 3, 4 och 5 använder sig av läxor i ämnena svenska och matematik. Syftet har även varit att undersöka hur mycket tid elever lägger på sina läxor. LÄS MER

  4. 4. Ett parti i marknadsföring : Strategier på en föränderlig spelplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofi Turesson; Johanna Ottosson; [2012]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; konkurrensmedelsmixen; marketing; competitive strategy; competitive model mix; the schramm model of communication; cause related marketing; keys to consumer relations; marknadsföring; kundnärhetens nycklar;

    Sammanfattning : På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. LÄS MER

  5. 5. Patienters upplevelser av preoperativ omvårdnad vid elektiv kirurgi : En litteraturstudie

    Magister-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :My Schramm; Elin Svensson; [2009]
    Nyckelord :Elektiv kirurgi; preoperativ omvårdnad; patienters upplevelser; specifik omvårdnad; information;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett kirurgiskt ingrepp kan upplevas som en stressfylld situation av patienten och kan orsaka känslor av oro och ångest. Preoperativ oro kan påverka patienten fysiskt genom att bland annat ge förhöjd hjärtrytm och ökad smärta i det postoperativa skedet. LÄS MER