Sökning: "Search engine marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 64 uppsatser innehållade orden Search engine marketing.

  1. 11. CHALLENGES WHEN DIFFUSING INNOVATIVE PRODUCTS THROUGH DIGITAL MARKETING - A qualitative research study exploring the major challenges when diffusing innovative products through digital marketing based on a case study of a diving equipment company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sophie Längvik; Emma Wallander; [2021-07-09]
    Nyckelord :Product Innovation; Diffusion of Innovation; Communication; Digital marketing; Social media marketing; Content marketing; Influencer marketing; Search engine optimization; Search engine marketing;

    Sammanfattning : The main objective with this study was to explore the major challenges when diffusing innovative products through digital marketing. The purpose of this research was to bring clarity in what challenges managers for innovative products face when using digital marketing practices, such as Social Media Marketing, Content Marketing, Influencer Marketing and SEO/SEM to diffuse their products. LÄS MER

  2. 12. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Hällgren; Sebastian Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SME; Digital consumer impact; Digital technology; Sökmotoroptimering; SME; Digital konsumentpåverkan; Digital teknik;

    Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER

  3. 13. Search Engine Optimization and the connection with Knowledge Graphs

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Oliver Marshall; [2021]
    Nyckelord :Search Engine; Search Engine Optimization; SEO; Knowledge Graphs; Google My Business; Google Search Engine; Online Marketing;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to analyze the usage of Search Engine Optimization and Knowledge Graphs and the connection between them to achieve profitable business visibility and reach. Methods: Following a qualitative method together with an inductive approach, ten marketing professionals were interviewed via an online questionnaire. LÄS MER

  4. 14. Påverkan av business intelligences på digital marknadsföring och affärsutveckling : En fallstudie om hur business intelligence kan användas för affärsutveckling i samband med digital marknadsföring för att öka konvertering.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Emma Gruffman; Amanda Gunnarsson Johnson; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; digital marketing; business intelligence; artificial intelligence; Search Engine Optimization; Sökmotormarknadsföring; digital marknadsföring; business intelligence; artificial intelligence; sökordsoptimering.;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring genomsyrar dagens samhälle och är en viktig del i att företag förblir konkurrenskraftiga. I och med digitaliseringens ökning så ökar även informationsmängden som genereras. LÄS MER

  5. 15. AI adaption in digital marketing : An investigation on marketers’ expectations from AI, and the applicable knowledge on search engine marketing.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :George Iskef; [2021]
    Nyckelord :AI adaption; AI adaptation to marketing; Search engine marketing;

    Sammanfattning : Abstract The following research conceptualizes the applicability of AI in search engine marketing. Following a rigorous investigation on professionals’ opinions, the investigation regards their perceptual understanding of the applicable AI practices and the required level of interrelated knowledge to technical applicability for a more successful marketing strategy. LÄS MER