Sökning: "Sebastian Frisk"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sebastian Frisk.
1. Digital value creation within the public sector : A case study that reveals the relational and situated dimensions of digital transformation
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This thesis aims to answer the question of how digital technologies create new value pathways within a complex public sector organization. As the public sector faces new and varying challenges, we find it important to highlight how value is generated within a digitalizing organization faced with legal regulations, inertia, and a bureaucratic top-down management model. LÄS MER
2. How the pandemic triggered digital transformation madness
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In this thesis we aim to answer how the pandemic of Covid-19 served as a trigger for organizational digital transformation, as understanding this phenomenon and the implications of it could provide valuable knowledge regarding digital transformation. To answer this question, we applied semi-structured interviews at an IT-consultancies firm in northern Sweden. LÄS MER
3. DIGITALA SÄLJPROCESSER : Digital innovation som en drivkraft för digital transformation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today’s highly digital world a great undertaking for organizations is the transformation of value processes from the classical analog to the modern digital. How and when does this transformation unfold and could digital innovations within sales processes be a driving force for this transformation. LÄS MER
4. Utredning av en potentiell installation av FTX-ventilation med värmeåtervinning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är huvudsakligen att studera och undersöka en specifik och befintlig bostadsförenings möjlighet att bidra till att främja en hållbar framtid i en större skala. Det vill säga minska dess påfrestningar på natur och miljö i form av onödigt höga energiförbrukningar. LÄS MER
5. Bevisvärdering av marknadsundersökningar i varumärkes- och marknadsföringsrättsliga mål
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Both in trademark law and marketing law there are situations when a party in a case needs to present evidence that supports that its trademark or product is perceived in a certain way by the relevant public. The relevant public’s perception of the object in question is relevant in marketing law including the provisions for passing off and misleading imitations and in trade mark law including the provisions for protection of unregistered established trademarks, acquired distinctiveness, and for the enhanced protection for established trademarks. LÄS MER