Sökning: "Sebastian Lang"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Sebastian Lang.
1. Analysis of floodplain population dynamics in the USA from 1790 to 2010
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Floodplain is an important location for the economic and social development of society throughout history, although it afflicted by different disasters like floods and bank erosion from time to time. Population dynamics and distribution trends have important effects on the landscape and society. LÄS MER
2. Mätfel vid fuktmätning i emissionsskadad betong
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : När människors hälsobesvär misstänks vara byggnadsrelaterat är det viktigt att klarlägga källan till problemet. Fukt kan vid högre nivåer ge upphov till mikrobiella eller kemiska reaktioner som orsakar emissioner från byggnadsmaterial som kan ha negativa hälsoeffekter. LÄS MER
3. ”En vecka fick jag fler ölleveranser än virkesleveranser.” : Hur B2B-kunder hanterar och navigerar i B2B-relationer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Vikten av mer bundna business-to-business-relationer från leverantörsidan är vida erkänd. Det är dock inte självklart att kunden i en B2B-relation strävar efter samma mål som leverantören i detta anseende. LÄS MER
4. Private Equity och nyintroduktioners långsiktiga avkastning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie av nyintroduktioner på börsen (IPO:er), från 2006 till 2014, på börsen Nasdaq Nordic (som består av Nasdaqs börser i Finland, Sverige, Danmark och Island) undersöker vi om avkastningen för private equity-ägda företags IPO:er på lång sikt är högre än hos de icke private equity-ägda företagens IPO:er. Vi mäter den långsiktiga avkastningen genom att använda måttet BHAR och jämföra de två grupperna sinsemellan. LÄS MER
5. The Enchilada effect: Do ethnocentrism,affinity & PCI influence the COO effect onconsumers’ foreign product attribute andtype preferences?
Magister-uppsats, IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Purpose: To identify the relevance ethnocentrism, affinity and product country-image (the three theory effect affectionately called “the enchilada effect” by the authors) have on the consumers’ decision-making process as well as their effect on the consumers’ preferences for certain product attribute importance and types. Problem: In modern society most marketplaces around the world are full of foreign products. LÄS MER