Sökning: "Sebastian Tannér"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sebastian Tannér.

  1. 1. Employee perceptions post-M&A and why it is important

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Sjöblom; Sebastian Tannér; [2022]
    Nyckelord :Mergers and Acquisition; post-M A integration process; management control systems; employee-perception and motivaiton; culture and identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to examine changes in the acquired company’s MCS post-M&A and how the employees perceive this change. Further, the purpose is to investigate how employees' perceptions affect the employees’ motivation and identity. LÄS MER

  2. 2. Fotboll, mer än bara en sport : En kvalitativ studie om spänningen mellan sportslig och ekonomisk institutionell logik i investeringar för svenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Daniel Sjöblom; Sebastian Tannér; [2021]
    Nyckelord :Institutional logics; football organizations; business; sport; Institutionell logik; sportslig logik; ekonomisk logik; fotbollsklubb och investering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och förstå hur de sportsliga och ekonomiskalogikerna tar form, samt jämföra hur spänningen påverkar investeringsbeslut i svenska elitfotbollsklubbar.Metod: Studien har en kvalitativ ansats och genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med respondenter från tre elitfotbollsklubbar i Allsvenskan och Superettan. LÄS MER

  3. 3. Organizational Buying Process in the 21st Century

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sebastian Karlsson; Vilhelm Kindberg; [2018]
    Nyckelord :Organizational Buying Process; B2B;

    Sammanfattning : There are several models that can be found describing the organizational buying process. The organizational buying process (OBP) within B2B is also more complex and more time consuming than within B2C (Dwyer & Tanner Jr., 2002). LÄS MER