Sökning: "Second Hand Information"
Visar resultat 6 - 10 av 269 uppsatser innehållade orden Second Hand Information.
6. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER
7. Analys för utbyggnad av vindkraften i Västerbottens län : Skellefteå, Lycksele och Robertsfors kommun
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : During recent years green energy has been spoken about a lot, especially whether we have access to it or not and how we should solve the accessibility problem if so. One thing is for sure, whether we aim to rely on green energy or energy production through fossil fuels we are soon running low, at least according to the predictions. LÄS MER
8. Swedish Concrete Roads : Performance, Damages and Rehabilitation 10-30 Years after Construction
Master-uppsats, KTH/BetongbyggnadSammanfattning : This thesis presents a comprehensive investigation on the performance and durability of five concrete roads in Sweden focusing on the time after 2010. The studied roads include Arlanda, Falkenberg Part 1 (Heberg-Långås), Falkenberg Part 2 (Heberg-Fastarp), Eskilstuna, and Uppsala. LÄS MER
9. Optimisation of warehouse for second-hand items using Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Warehouse management and organisation often use the popularity of items to assign placements in the warehouse and predict sales. However, when dealing with only unique second-hand items another solution is needed. LÄS MER
10. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER