Sökning: "Segmentet 50"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Segmentet 50.
1. Mark för utveckling av samhällsfastigheter, hur värderas den? - En analys av hur kommuner fastställer marknadsvärdet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Utvecklingen av samhällsfastigheter har under de senaste åren gått från att vara en kommunal angelägenhet till något som allt fler aktörer fått upp ögonen för. Ett stort behov av skolplatser och särskilda boenden för äldre har inneburit att flera svenska kommuner avyttrat sin mark till både privata och kommunala bolag som får stå för utvecklingen av morgondagens skolor och äldreboenden. LÄS MER
2. Serviced apartments in Sweden: Is there a growth opportunity?
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The common drivers for hotel accommodation are tourism and business travel and hotel demand seem to outstrip supply in many places. More than 50 % of visitors to Sweden stay at a traditional hotel but is there room for alternate accommodation like serviced apartments besides the traditional hotel for people visiting? These are usually referred to as extended stay or long-stay accommodation. LÄS MER
3. Hur påverkas företag och deras konsumenter av sametablering/klustring?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Vi lever idag i ett konsumtionssamhälle som ständigt expanderar. Butikerna har blivitfärre men de existerande butikerna har istället också blivit större. Stadskärnornautvidgas och det byggs hela tiden nya köpcentrum runtomkring städerna eller så utökasde redan befintliga köpcentrumen. LÄS MER
4. Segmentering av den nya apoteksmarknaden - vad vill kunden ha
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avregleringen av apoteksmarknaden innebär att nya aktörer kommer att inträda på marknaden och hela marknadsstrukturen kommer att ändras. Konkurrensen blir givetvis hård då alla aktörer vill slåss om marknadsandelarna och det blir vitalt att fokusera på kundens behov. Syftet med denna uppsats är att segmentera apoteksmarknaden. LÄS MER
5. Bilföretagens reklam till segmentet 50+ - En studie om reklam bör vara anpassad till segmentet 50+ eller om detta är en överskattad strategi
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att, med bakgrund av vad som redan studerats inom ämnet marknadsföring till segmentet 50+ samt nyförvärvad kunskap, ta reda på om det verkligen är värt för de utvalda bilföretagen att satsa på anpassad reklam mot segmentet 50+ och om konsumenterna inom detta segment uppskattar att de får reklamen direkt riktad till sig. Vi valde att utgå från en abduktiv ansats med kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER