Sökning: "Sekundära koncentrationssvårigheter"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sekundära koncentrationssvårigheter.
1. Stödjande metoder för elever med koncentrationssvårigheter : - Arbetssätt som främjar läs- och skrivutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att belysa lärares, speciallärares och specialpedagogers stödjande metoder och arbetssätt för elever med koncentrationssvårigheter. Koncentrationssvårigheter är ett svårdefinierat begrepp då svårigheterna kan vara primära, situationsbundna eller sekundära. LÄS MER
2. "Myror i brallan" En studie om lärares arbete med barn med koncentrationssvårigheter
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte och frågeställningarSyftet var att undersöka hur lärare i förskolor och i grundskolans tidigare år uppfattade begreppetkoncentrationssvårigheter och hur de ansåg att det kan yttra sig. Men också att undersöka vilka resurser lärarna hadetillgång till samt hur dessa lärare arbetade med barn som har koncentrationssvårigheter. LÄS MER
3. Berör mig och jag blir berördMassagens effekt på skolbarn med koncentrationssvårigheter : observations- och intervjustudie av elever i en åk 5 i en medelstor svensk stad
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka vilken effekt massage har på skolbarn med sekundära koncentrationssvårigheter. Undersökningen bygger på observationer av en grundskoleklass med 23 elever i åk 5 med särskilt fokus på fem utvalda elever som alla visat tecken på sekundära koncentrationssvårigheter. LÄS MER
4. Elevers koncentrationsförmåga i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I litteraturgenomgången har vi skrivit om vad koncentration/okoncentration är, vad som påverkar koncentrationen och vår huvudfråga som lyder hur lärare ska bemöta elever och göra klassrumsmiljön mer trivsam för de elever som har sekundära koncentrationssvårigheter.Genom intervjuer med lärare och elever på tre olika skolor i Malmö ville vi skaffa oss mer kunskap om hur vi kan arbeta med okoncentrerade elever. LÄS MER