Sökning: "Self replication"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Self replication.

  1. 1. Självmedkänsla i organisatorisk kontext : En kvantitativ studie om självmedkännande förhållningssätt och dess inverkan på utbrändhet, arbetstillfredsställelse och uppsägningsintention i organisationssammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kamilla Pagard; Fredrika Skiöld; [2023]
    Nyckelord :Self-compassion; burnout; job satisfaction; turnover intention; Självmedkänsla; utbrändhet; arbetstillfredsställelse; uppsägningsintention;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad självmedkänsla har för inverkan på utbrändhet, arbetstillfredsställelse och uppsägningsintention i organisatorisk kontext. Där självmedkänsla i korthet innebär att möta sitt eget lidande med kärlek, vördnad och respekt. LÄS MER

  2. 2. Primary stage Lung Cancer Prediction with Natural Language Processing-based Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Ahmad Sadek; [2022]
    Nyckelord :Lung cancer; precision medicine; machine learning; explainable AI; Natural Language Processing NLP; patient stratification; oncology; Lungcancer; precisionsmedicin; maskininlärning; NLP; förklarbar AI; patientstratifiering; onkologi;

    Sammanfattning : Early detection reduces mortality in lung cancer, but it is also considered as a challenge for oncologists and for healthcare systems. In addition, screening modalities like CT-scans come with undesired effects, many suspected patients are wrongly diagnosed with lung cancer. LÄS MER

  3. 3. Från vaggan till sänghalmen : En sambandsstudie om vuxenanknytning, dispositionell mindfulness och sexuell nöjdhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Marina Andersson; Izabella Fagerlund; [2020]
    Nyckelord :Adult attachment; attachment anxiety; attachment avoidance; dispositional mindfulness; sexual health; sexual satisfaction; Anknytningsundvikande; anknytningsängslighet; dispositionell mindfulness; sexuell hälsa; sexuell nöjdhet; vuxenanknytning;

    Sammanfattning : Forskning om sexuell hälsa utgår ofta från ett patologiskt perspektiv och sällan belyses att sex kan vara hälsofrämjande. Sexuell nöjdhet är en hälsofrämjande aspekt och kan beskrivas som en individs kognitiva och emotionella attityd gentemot den egna sexuella aktiviteten. LÄS MER

  4. 4. Replication Study on the Mediating Effect of Work Engagement between Self-efficacy and Job Satisfaction

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sara Gholmi; Josilda Kola; [2020]
    Nyckelord :JD-R; QWL; self-efficacy; work engagement; job satisfaction; replicability;

    Sammanfattning : The aim of this study was to test the applicability of a replication through a publishedresearch article choosing constructs that were of interest to the authors. The one chosen wasa 2020 article from Orgambídez et al. LÄS MER

  5. 5. Auditory immersion and the believability of a first-person perspective in computer games : Do players have a preference between mono and stereo foley, and is one perceived as more believable?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Daniel Wennerberg; [2019]
    Nyckelord :Audio; Games; Game audio; Computer games; Sound; Sound effects; FPS; FPP; First Person shooter; First Person Perspective; Foley; Stereo Foley; Mono Foley; Mono vs Stereo; Avatar; Self-produced; Immersion; Believability; Preference; Mid-side; Recording technique; Unreal Engine;

    Sammanfattning : Based on previous research on spatial attributes in foley and the concept that auditory immersion in first-person perspective computer games is enhanced by believable sound effects, this study explores if there is a connection between stereo foley and the believability of the first-person perspective, and regardless, if there is a preference to either mono or stereo foley. An interactive listening test was created in unreal engine 4, where 20 subjects, all considered gamers, played three levels that differed visually and in auditory content. LÄS MER