Sökning: "Self-fulfillment"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Self-fulfillment.

  1. 1. Att bilda familj : En studie om unga kvinnors tankar och upplevelser kring att bilda familj och skaffa barn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Malin Källerholm; [2024]
    Nyckelord :Individualisering; barnafödande; familjebildning; arbete; självförverkligande;

    Sammanfattning : Statistics show that women are increasingly postponing their childbearing, compared to how it looked before. Research shows that many of today's women both want to get an education, get a job and have time to realize themselves before having their first child. LÄS MER

  2. 2. När självuppfyllelsen krockar med familjens krav : En studie kring erfarenheter av att balansera arbete, familj och studier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Lisa Chehade; Jani Sjölund; [2023]
    Nyckelord :Balance between work; family; and studies; boundary management; role theory; work-life balance; quality of life; study-work-life balance SWLB .; Balans mellan arbete; familj och studier; gränsdragning; rollteori; livskvalitet; arbete-familj-studie-balans.;

    Sammanfattning : The study, conducted at selected Swedish universities and colleges, focused on the balance between work, family, and studies for working professionals. In this qualitative study, twelve individuals were examined to explore their experiences of balancing work and studies alongside their full-time employment, as well as how the boundaries between work and family affected individuals in committed relationships with children under the age of 12. LÄS MER

  3. 3. Snabba cash : Attityder, självuppfyllelse, och motivationer till snabbmat som yrke

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jonathan Lönnquist; Alexander Öhgren; [2023]
    Nyckelord :fast-food; standardization; Alderfer´s ERG; hospitality; hierarchy; image; snabbmat; standardisering; Alderfers ERG; restaurangbranschen; hierarki; varumärke.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alice Eriksson; [2023]
    Nyckelord :CDA; Zalando; LGBTQIA ; hegemony; ideology; marketing; neoliberalism; pink washing; woke capitalism; Kritisk diskursanalys; Zalando; HBTQIA ; hegemoni; ideologi; nyliberalism; woke capitalism; pinkwashing;

    Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER

  5. 5. “Man behöver ju inte vara barnfri för att man inte skaffar biologiska barn” : En intervjustudie om unga personers resonemang kring att skaffa barn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Felicia Pernius; [2022]
    Nyckelord :Self-fulfillment; Reasonings on having children; Expected lifeline; Reproductive norms; Självförverkligande; Resonemang kring att skaffa barn; Normativ livslinje; Reproduktiva normer;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the rationalization behind young adults' decision on whether or not they want children. The goal is to help contribute to previous studies on how reproductive mindsets differ based on whether or not a person wants children. LÄS MER