Sökning: "Self-produced teaching materials"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Self-produced teaching materials.

  1. 1. Betydelsen av läromedel för musikundervisningen : en kvalitativ studie sett ur ett lärarperspektiv 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Oskar Lundin; [2022]
    Nyckelord :music teaching materials; analog materials; digital materials; music education; läromedel i musik; analoga läromedel; digitala läromedel; musikundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how four professional music teachers’ reason about and use teaching materials for music teaching in practice. Four semi-structured interviews have been conducted to investigate the extent to which teaching materials in music are used and what potential for improvement there is in terms of the current range of teaching materials for music teaching. LÄS MER

  2. 2. Att behöva uppfinna hjulet : En studie om svensklärares val av läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Cornelia Borgström; [2022]
    Nyckelord :Läromedel; läromedelsval; kollegial samverkan; rektors ansvar; svenskämnet;

    Sammanfattning : Teaching materials are the pedagogical aids that are used as resources for learning in teaching. This thesis examines how Swedish teachers in upper secondary school choose teaching materials. The main purpose of the thesis is to investigate how free Swedish teachers consider themselves to be in the choice of teaching materials. LÄS MER

  3. 3. Gitarrlärares val av läromedel - En intervjustudie av gitarrlärares val av läromedel på estetiska programmets Instrument eller Sång 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johan Turesson; [2020]
    Nyckelord :Instrument or song 1; Guitar lessons; INSO1; Teaching materials; Choice of teaching materials; Design of teaching materials; Self-produced teaching materials; Instrument eller sång 1; Gitarrundervisning; Läromedel; Val av läromedel; Utformande av läromedel; Egenproducerat läromedel; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : The main objective of this study is to find out what kind of teaching material guitar teachers in upper secondary school use when teaching the subject ”Instrument eller sång 1” (Guitar), and what the underlying factors is for this. Four guitar teachers have told about which teaching materials they use and how these teaching materials are developed through qualitative interviews. LÄS MER

  4. 4. Val av läromedel - Från tabulatur till videolektioner.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Okhan Vatansever; [2014]
    Nyckelord :Educational science; det omvända klassrummet; läromedel; IT; instrumentallärare; gitarrlärare; Utbildningsvetenskap. Musikpedagogik; Music education; instrumental teacher; guitar teacher; ICT; teaching materials; flipped classroom; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ge en bild av hur lärare i elgitarr väljer undervisningsmaterial och hur de använder dem. Studien fokuserar på vad som påverkar läraren i valet av läromedel, samt om det finns en skillnad mellan lärarens och elevens uppfattning om läromedel och hur de fungerar i undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Eget material eller utgivna läromedel - Läromedel på estetiska programmets Gehörs- och Musiklära 1

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jonas Rudolf; Martin Lindell Gilleberg; [2014]
    Nyckelord :Educational Science; Samarbete mellan lärare; Styrdokument; GeMu-lärare; GeMu; Läromedel; Gehörs- och musiklära; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Music Education; Ear training and music theory; Teaching materials; Music theory teachers; National governing documents; Teacher collaboration; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ge en bild av hur lärare i gehörs- och musiklära 1 (GeMu 1) väljer och arbetar med läromedel till kursen. Studiens fokus ligger på hur lärares tolkning av styrdokumenten påverkar läromedelsurvalet, samt hur kollegiala samarbetsformer spelar in när lärare väljer läromedel. LÄS MER