Sökning: "Self-service services"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Self-service services.

  1. 1. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  2. 2. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  3. 3. The Role of Self-Service Technology in Enhancing Value : An Exploratory B2B Case Study from a Business Model Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Theodor Bengtsson; Jonas Hägerlöf; [2023]
    Nyckelord :Self-service technology; business model; value; sustainability; B2B; IT procurement; Self-service technology; affärsmodell; värde; hållbarhet; B2B; IT-inköp;

    Sammanfattning : As digitalization and sustainability evolves, the environment in which businesses operate constantly change. Value perceptions shift as a result of this and become increasingly multifaceted. Businesses must therefore adapt their business models. This is an issue within B2BIT procurement processes which are object to continuous change. LÄS MER

  4. 4. Drivkrafter, målsättningar och framgångsfaktorer inom digital transformation för tjänsten bolån : En fallstudie hur ett företag hanterar drivkrafter och målsättningar samt vilka framgångsfaktorer som används inom digital transformation för tjänsten bolån och hur det påverkar ett IT-beroende arbetssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Gustav Arkeving; Philip Pettersson; [2023]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; digital transformation; drivkrafter; målsättningar; framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Digital transformation har blivit centralt i många verksamheter för överlevnad och ses som en chans för att modernisera verksamheten. En digital transformationsprocess kan starkt påverka verksamhetsprocesser och värdet på tjänster eller produkter. LÄS MER

  5. 5. Touch or Talk: What Motivates Consumers to Choose Self-Service Kiosks or Interpersonal Services when Ordering Fast-Food? A Customer and Manager Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Köhler; Lum Rexha; [2022]
    Nyckelord :Self-service technologies; self-service kiosks; interpersonal services; human touchpoints; digital touchpoints; fast-food restaurants; McDonald’s; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose – The first purpose of this study is to identify and categorize the motivational factors, from a customer and managerial perspective, that restaurant patrons have when choosing between the self-service kiosk (SSK) or the human service counter during their fast-food order. The second purpose is to identify potential gaps between the customer and manager perspectives. LÄS MER