Sökning: "Selma Serdarevic"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Selma Serdarevic.

  1. 1. Interaktiva whiteboards som ett didaktiskt verktyg vid problemlösning : En kvalitativ studie om matematiklärares användning och inställningar till att använda sig av interaktiva whiteboards som ett didaktiskt verktyg vid problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Selma Serdarevic; [2018]
    Nyckelord :Digital tools; interactive whiteboard; problem solving; Digitala verktyg; interaktiv whiteboard; problemlösning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how four mathematics teachers in grades 4-6 use the digital tool interactive whiteboard as a didactic tool in teaching in the subject of mathematics in problem solving and which attitudes these mathematics teachers are applying for using interactive whiteboards in mathematics teaching in problem solving. This study aims to answer the two following questions: 1) In what way do four mathematics teachers use an interactive whiteboard as a didactic tool in problem solving? 2) What are their attitudes towards interactive whiteboards as a didactic tool in problem solving? The approach of this study was qualitative, four mathematics teachers were interviewed and their lessons were observed. LÄS MER

  2. 2. Lärares arbete med läsförståelsestrategier inom årskurs 4-6 : En studie om lärares motiv till att arbeta eller inte arbeta med materialet En läsande klass och lärares arbete med att förse elever med läsförståelsestrategier i läsförståelseundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Selma Serdarevic; [2017]
    Nyckelord :Reading comprehension strategies; reading comprehension; A reading class; Läsförståelsestrategier; läsförståelse; En läsande klass;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine teachers’ motives to work or to not work with A reading class and how teachers teach reading comprehension strategies. The two questions this study aims to answer are: Which motives do teachers have that make them choose or not to choose to teach reading comprehension strategies based on the material A reading class? How do teachers teach reading comprehension strategies in their reading comprehension instruction?      The approach used to conduct this study was qualitative. LÄS MER