Sökning: "Semiotisk analys"
Visar resultat 1 - 5 av 448 uppsatser innehållade orden Semiotisk analys.
1. KOM SOM DU ÄR. En semiotisk analys av Försvarsmaktens filmkampanjer utifrån ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In recent decades, the Swedish Armed Forces have undergone major changes as gender neutral. Men and women must fight side by side for the motherland as equals. This new conscription creates new challenges for the Swedish Armed Forces communication when both men and especially women are desired to join them. LÄS MER
2. Svensk Satir i Flux: En Tidsresa från Papper till Pixel. En semiotisk analys om hur satiren i Sverige har ändrats över tid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine the satire climate in Sweden. In the 1970’s, satire art was frequently published in Swedish newspapers in contrast to today where satire art is barely existent in newspapers. LÄS MER
3. La Révolte chez Rieux. Analyse sémiotique du personnage principal dans La Peste d'Albert Camus
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Dans cette étude, nous réalisons une analyse sémiotique du personnage principal, le Dr Rieux, dans La Peste d'Albert Camus. Nous utilisons un schéma actantiel pour comprendre le rôle du protagoniste dans l'histoire. LÄS MER
4. Barns semiotiska uttryck i dansen : En kvalitativ studie av hur tre designade dansaktiviteter underlättar barns användning av semiotiska resurser.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study highlights the complex ways in which children engage with semiotic resources during designed dance activities. The study explores how preschool children aged four to five use semiotic resources during dance activities. The aim is to investigate the children's use of symbolic expressions and the communicative dynamics involved. LÄS MER
5. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER