Sökning: "Sender intention"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Sender intention.
1. Tillgänglighet i tillgänglighetsredogörelser : Att applicera universell design och klarspråksprinciper på fackspråkliga myndighetstexter som vill förstås.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Abstract This study investigates how recipients' understanding and perception of a technical language text is affected by the application of principles and theories connected to plain language, metatext and paratext. My theory is that increased accessibility can be created through use of the above and that we can improve legibility, readability and probably also reading value. LÄS MER
2. Vill du designa en annons? Se hit. : En kvalitativ studie om vad som påverkar design av annonser för sociala medier.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Social media is an integrated part of our everyday life. Every user on social media could be a possible customer. The number of users have generated new possibilities for companies to use social media as a tool for marketing. Companies can therefore be more visible as well as they can broaden their scope. LÄS MER
3. Hela mänskligheten på 116 bilder : en analys av bilderna på the voyager one
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract The purpose of this study is to analyze how the visual communication the scientists in charge of the Voyager project in 1977 chose to represent humanity on The Golden Record by using content analysis. This study is built on two questions of interest as well as a theoretical framework. LÄS MER
4. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER
5. TWEENS INTERPRETATION OF MARKETING STRATEGIES WITHIN INSTAGRAM.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : How are tweens understanding the relationship between the personal sphere and the commercial influences that occurs on Instagram?.... LÄS MER