Sökning: "Sensorisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sensorisk marknadsföring.

  1. 1. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  2. 2. Aroma components of long ripened cheese and their origin, variation and contribution to flavour : with focus on propionic acid

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Sandra Carlsson; [2021]
    Nyckelord :cheese ripening; aroma components; volatile compounds; metabolism of lactose; lactate and citrate; ; proteolysis; lipolysis; propionic acid bacteria; sensory evaluation;

    Sammanfattning : Flavour compounds in cheese are formed by metabolism of residual lactose, lactate and citrate, proteolysis and lipolysis through the activity of e.g., starter bacteria. Generally identified aroma components in cheese are fatty acids, esters, alcohols, ketones, lactones, aldehydes, and sulphur compounds. LÄS MER

  3. 3. Trick me if you can : Påverkas konsumentens betalningsvilja och generella gillande av en maträtt beroende på en menys semantiska utformning och tallrikens form?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Clara Thorsén; Claudio Virgili; [2019]
    Nyckelord :sensorik; sensorisk marknadsföring; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Smaken av Reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Frida Larsson; [2018]
    Nyckelord :Visuell Kommunikation; Sensorisk Marknadsföring; Reklam; Semiotik; Visuell Retorik; Mineralvatten;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var främst att skapa en förståelse för hur visuella medel och sensoriska komponenter används för att förmedla smak i reklambilder för mineralvatten. Utöver detta har uppsatsen haft för avsikt att tillämpa en jämförelse för att utforska gemensamma strategier och särskiljande uttryck. LÄS MER

  5. 5. Semantisk analys av sensoriska data : En metod för att kommunicera smaken av mat och dryck

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Gustav Holmgren; Filip Erici Seiborg; [2016]
    Nyckelord :JAR; QDA; Semantisk ram; Sensorisk marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER