Sökning: "Sensory Strategies"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Sensory Strategies.
1. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER
2. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments
Master-uppsats, KTH/KemiSammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER
3. Kartläggning av omvårdnadsåtgärder och dess effekter vid depression hos äldre på äldreboende : En kvantitativ litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Depression betraktas som den mest förekommande psykiska sjukdomen globalt och påverkar både mental och fysisk hälsa negativt. Äldre individer löper högre risk av att drabbas av depression, och övergången till pension kan ha negativ inverkan på den psykiska hälsan. LÄS MER
4. Att känna in platsen : kroppslig närvaro, strategier och förståelse för landskap
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker kroppslig närvaro över tid och hur detta påverkar landskapsarkitektstudenters förståelse för landskap samt vilka strategier landskapsarkitektstudenter använder sig av för att närma sig landskap. Målet med arbetet är att genom kroppsliga undersökningar av landskap i form av platsbesök utröna ett antal begrepp och strategier som kan vägleda landskapsarkitektstudenter som använder platsbesök som en del i sin praktik. LÄS MER
5. The Race to Success: Navigating the Roadblocks to Formula E's Popularity
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Formula E, the electric counterpart to Formula 1, has not achieved the same level of popularity among consumers. The purpose of this paper is to understand why Formula E has not been as successful as Formula 1 and the barriers to consumer adoption of Formula E. LÄS MER