Sökning: "Sensory and non-sensory attributes"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Sensory and non-sensory attributes.
1. Hur beskrivs sensoriska egenskaper inom deskriptiv analys? : En kvantitativ tvärsnittstudie av artiklar publicerade 1974-2019
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Deskriptiv sensorisk analys (DSA) syftar till att beskriva sensoriska egenskaper (attribut) hos livsmedelslprodukter. En bedömarpanel analyserar ett produktprov genom att identifiera, namnge och mäta intensiteten hos ett antal attribut. LÄS MER
2. Hur doftar tomaterna online? - A qualitative study on consumer decision making in different channels
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The explosive development of digital technology has revolutionized all industries and markets over the last decade, which have had and will continue to have a significant effect on consumer purchasing behavior. By 2016, the grocery industry was one of the industries with the strongest e-commerce growth, which will be the market in focus in this study. LÄS MER