Sökning: "Sensory involvement"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sensory involvement.

  1. 1. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  2. 2. Showrooms: the future of online and offline retailers? - An explorative comparison of showrooms’ value contribution to the customer experience

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Pärsson; Beata Edlund; [2021]
    Nyckelord :Showrooms; Customer Experience; Online- and Offline Retailers; Polestar; IKEA; Availability; Personnel- and Technology; Physical Experience; Brand Awareness; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate from a consumer perspective, showrooms’ value contribution to the customer experience, and if there are differences in contribution whether the company, opening a showroom, derives from online or offline formats. Methodology: Conducting the study philosophies of epistemology and ontology was regarded, where the social constructionism stance was employed. LÄS MER

  3. 3. SENSITIV : Designing for Interactive Dance and the Experience of Control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thelma Svenns; [2020]
    Nyckelord :Interactive dance; sound and movements; real-time; co-play; input design.;

    Sammanfattning : In the last decade, many studies and performances within the field of interactive dance have been made. Interactive dance means involving technology into the dance, which opens opportunities to execute a dance in another way than used to. LÄS MER

  4. 4. Bemötande, delaktighet och information : Patienters upplevelse av vård på en rehabiliteringsavdelning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Sofia Sunnanängs; Malin Dahl; [2015]
    Nyckelord :Bemötande; delaktighet; information;

    Sammanfattning : Background: When someone suffers a spinal cord injury, the nerve impulses between the brain, the muscles and the skin are intercepted, thereby resulting in motion and sensory loss.  During the recovery process, healthcare professionals play a vital role in ensuring that the patients have a positive experience of care, recovery and rehabilitation. LÄS MER

  5. 5. What does money smell like? : A mixed method study regarding scents affect on consumer purchase of high-involvement products

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oskar Hansson; Elin Åkesson; [2014]
    Nyckelord :Scent; Mixed method; High-involvement; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : Title: What does money smell like? – A mixed method study ofscents affect on consumer purchase of high-involvementproducts Keywords: Scent, congruency, consumer purchase behavior, consumerbehavior, high-involvement products, sensory marketing,marketing, causality, focus group, observation, mixedmethod, experiment, embedded design Background: To offer an experience means to activate the consumers’senses, and sensory cues in store atmospherics tend to catchcostumers’ interest and affect their retail experience(Sprangenberg 2006). These cues can be affected and calledsensory marketing, which by involving and stimulating all orparts of the senses, creates a more rich experience for the consumer (Hultén 2012). LÄS MER