Sökning: "Sernheim"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Sernheim.

  1. 1. Experimental Study on ClassifierDesign and Text Feature Extraction for Short Text Classification

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mikael Sernheim; [2017]
    Nyckelord :Natural Language Processing;

    Sammanfattning : Text classification is a wide research field with existing ready-to-use solutions for supervised training of text classifiers. The task of classifying short texts puts dif-ferent demands on the invoked learning system that general text classification does not. LÄS MER

  2. 2. Markus syn på blindhet : Analys av en metafor, dess funktion och dysfunktion

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Nya testamentets exegetik

    Författare :Jacob Sernheim; [2015]
    Nyckelord :Blindness; Blindness as metaphor; Disability Studies; Gospel of Mark; Mark 4:10-12; Mark 8:14-21; Mark 8:22-26; Mark 10:46-52; Blindhet; Blindhet som metafor; Funktionsnedsättningar; Markusevangeliet; Mark 4:10-12; Mark 8:14-21; Mark 8:22-26; Mark 10:46-52;

    Sammanfattning : This essay examines the theme of blindness in the Gospel of Mark. The two main questions asked are: 1) “What is Mark’s view on blindness?” and 2) “How does the Gospel of Mark’s view on blindness inform the current discourse of disability studies and how can we interpret Mark’s view on blindness today?” By the methods of metaphor analysis and character analysis, four passages of the Gospel are studied (Mark 4:10-12; 8:14-21; 22-26; 10:46-52). LÄS MER

  3. 3. Läsning är bra att ha i livet : En jämförelse mellan goda och svaga läsares syn på läsning, läsningens nytta och läsintresse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Linn Sandäng Sernheim; [2011]
    Nyckelord :Läsning; goda läsare; svaga läsare; läsintresse; läsningens nytta;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete var att ta reda på vilka tankar goda och svaga läsare i årskurserna ett och tre, bar på beträffandeläsning och läsningens nytta. Dessutom granska ifall det fanns några skillnader i läsintresset hos eleverna. LÄS MER